معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پذیرش 869 دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد.

دکتر حبیب الله خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : برنامه دانشگاه توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی و تخصصی است .

وی گفت : در سال تحصیلی گذشته ۵۰۳۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل بودند، که تعدادی از این دانشجویان طی یک سال گذشته فارغ التحصیل شدند و هم اکنون ۴۲۶۶ دانشجو داریم .

خزایی افزود : برای سال تحصیلی پیش رو نیز ۸۶۹ دانشجوی پذیرش جدید به ما معرفی شده که احتمال دارد در مراحل تکمیل ظرفیت این تعداد کمی افزایش یابد .

وی افزود : تعداد دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی استان هشت دانشکده است که این دانشکده ها شامل دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری و مامایی ، بهداشت ، تغذیه ، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی هستند .

خزایی ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای ۴۵۳ عضو هیات علمی است که در دانشکده‌های مختلف به تدریس مشغولند .

وی گفت : ۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف وجود دارد که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی ، سه رشته دکترای عمومی ( پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ) ، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد ، ۲۲ رشته کارشناسی و دو رشته کاردانی است .

وی افزود : طی یک سال گذشته بر تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد ، PHD و دستیاری تخصصی دانشگاه اضافه شده است و ۱۲۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.

 

 

انتهای پیام/د

در سال تحصیلی گذشته ۵۰۳۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل بودند

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.