رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به قدرتی رسیده‌اندکه آمادگی ایستادن در مقابل هر قلدر مستی که نگاه ناپاکی به خاک ایران دارد را دارند.

نیروهای مسلح ایران آمادگی ایستادگی در مقابل هر قُلدر مستی را دارند/ روابط برادرانه‌ای بین مردم ایران و عراق وجود داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس گفت: ملت ایران عاشورایی است و در مکتب امام حسین(ع) تربیت شده است و زیر بار ذلت نمی رود.
وی  افزود: شاید تحریم ها مدتی ملت ایران را اذیت کند ولی ملت ایران با ایستادگی آنان را پشیمان خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ تحمیلی و سرنوشت صدام گفت:صدام با توجه به حمایت گسترده کشورهای دنیا نتوانست به اهدافش دست یابد و همه دیدند که به چه سرنوشتی دچار شد و آمریکا اورا سرنگون کرد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به قدرتی رسیده‌اندکه آمادگی ایستادن در مقابل هر قلدر مستی که نگاه ناپاکی به خاک ایران دارد را دارند.

 لاریجانی گفت: اکنون ایران اسلامی با عراق روابط دوستانه و برادرانه دارد و در عراق جدید نیروهای مسلح این کشور در خدمت ملت عراق است و با تروریست ها مبارزه می کند.

وی افزود : نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خدمت ملت ایران است و اکنون درای توانمندی های فراوانی است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی دارای چهار رکن اصلی ، مردمی بودن، مکتبی بودن ، خودکفایی و دارای فرماندهی هوشمند، پاسدار و شجاع است.

 وی با اشاره به عجز آمریکا دربرابر جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون آمریکا روش دیگری را دنبال می کند و سعی می کند کشورهای همسایه را از ایران بترساندو به ظاهر هیئت های سیاسی را به این کشورها اعزام می کند ولی در باطن هیئت های اطلاعاتی و امنیتی را به این کشورها می فرستند تا آنان را بترساند.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای همسایه و منطقه گفت: ترامپ و پمپئو خیرخواه شما نیستند و دشمن مسلمانان هستند و به دنبال غارت ثروت شما و به دنبال کسب پول و ثروت هستند.

 لاریجانی افزود:انتخاب دولت آمریکا اسرائیل است و برای عرب ها بطور عام و بطور خاص برای فلسطینی ها ارزشی قائل نیستند و در دو سال گذشته دیده ایم که با چه ادبیات زشتی از شما یاد کردند.

وی گفت: شما کشورهای عرب منطقه باید هوشیار باشید و ما و شما تاریخ و دین مشترک داریم و سئوال این است که آمریکا در اینجا چه می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای مسلح ما در مواجهه با آمریکا و هرکس که با آنان همکاری کند دهان آنان را خرد می کنیم و در پاسخ به هر تحرک بی خردانه ای آنان را هرگز رها نخواهیم کرد .

 لاریجانی گفت:جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه همواره همکاری داشته و در آنها هزینه کرده است و با آنان با گذشت رفتار کرده است همانگونه که وقتی عراق به کویت حمله کرد از کویت حمایت کرد و عمل صدام را محکوم کرد.

وی افزود:آمریکا در برابر ملت ایران همانند تروریست های بین المللی عمل می کند در ظاهر می گوید که درکنار ملت ایران است اما در کنار آن از قطع صادرات نفت، و تخریب اقتصاد ایران صحبت می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا نمی تواند علیه ایران جنگ راه بیاندازد اما با خدعه و جنگ اقتصادی علیه زنان و بیماران و کودکان مثل تروریست ها عمل می کند.

 لاریجانی افزود: ترامپ می گوید سیاست های آمریکا در گذشته در منطقه غلط بوده و هفت هزار میلیارد دلار در اینجا هزینه کرده است اما حالا می خواهد این هزینه را از کشورهای منطقه جبران کند.

وی گفت: کشورهای منطقه قدر ایران اسلامی را بدانند چرا که دربرابر قلدری های آمریکا ایستاده است و اگر شما اینگونه عمل کنید دیر نخواهد پایید که به پابوسی تل آویو خواهید رفت و سربازهای آمریکایی بر چاه های نفت شما مسلط خواهندشد.

انتهای پیام/ز

سفر رییس مجلس به هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.