با انتشار پست‌های محرمی بسیاری از کاربران در دهه نخست ماه محرم در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی به حسینیه‌ای مجازی تبدیل شده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از کاربران فضای مجازی، متناسب با مناسبت‌های مذهبی مختلف به انتشار پست‌ها و پیام‌های مرتبط اقدام می‌کنند و حال‌وهوای موجود در حسینیه‌های شهرها و روستاهای سراسر کشور و حتی حال‌وهوای محبان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام را برای سایر کاربران فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند.

اقدامی که حال و هوای سایر کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی را تغییر می‌دهد و متحول می‌کند و فرصتی ناب و استثنایی را برای تغییر مسیر و بهبود و پالایش روندی که افراد در زندگی پیش رو دارند، فراهم می‌سازد.

در ایام دهه اول ماه محرم الحرام نیز کاربران بی‌شماری با انتشار پست‌ها و پیام‌های مرتبط با امام حسین علیه السلام و اهل بیت ایشان سعی در بازخوانی و تکرار حادثه عظیم کربلا داشتند و با انتشار تصاویری از هیئت‌های مذهبی، حال‌وهوای این روزها را با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذاشتند.

ضرورت شبکه سازی ایمانی منسجم در فضای مجازی

به فرموده رهبر معظم انقلاب باید از فرصت مغتنمی که فضای مجازی برای مسلمانان فراهم کرده، نهایت بهره‌مندی مطلوب و تاثیرگذار را ببریم و در جهت شبکه‌سازی ایمانی صحیح و منسجم برای تبلیغ دین مبین اسلام که مروج و منشأ محبت است، تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اسدی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شبکه‌سازی ایمانی مؤمنین برای ایجاد نظامی واحد و یکپارچه در فضای مجازی از اهمیت خاصی برخوردار است و رابطه مؤمنین با یکدیگر را به واسطه عهدی جمعی که با هم دارند، مستحکم می‌سازد.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید از فرصت مغتنمی که فضای مجازی برای مسلمانان فراهم کرده، نهایت بهره‌مندی مطلوب و تاثیرگذار را ببریم و در جهت شبکه سازی ایمانی صحیح و منسجم برای تبلیغ دین مبین اسلام که مروج و منشأ محبت است تلاش کنیم.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اضافه کرد: در حقیقت فضای مجازی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که هم‌اکنون برای فرهنگ‌سازی صحیح و تبلیغات اثرگذار دین اسلام در اختیار کاربران مسلمان قرار دارد و انتشار پست‌های مذهبی توسط این کاربران، اولین قدم برای تقویت باورهای دینی و مذهبی در میان سایر افراد است.

اسدی تأکید کرد: انتشار صرف پیام‌های مناسبتی که به عنوان مثال در ماه محرم توسط کاربران فضای مجازی صورت می‌گیرد می‌شود، اگرچه اقدام خوبی است اما به تنهایی برای تبلیغ دین کافی نیست و الگو گرفتن از رفتارها و سیره زندگی امام حسین علیه السلام و سایر اهل بیت علیهم السلام، اقدام مهم دیگری است که کاربران فضای مجازی نباید فراموش کنند.

وی تصریح کرد: برای حسینی شدن و حسینی ماندن باید روش و روند زندگی خود را به اهل بیت علیهم السلام نزدیک کرد و به صراحت می‌توان گفت که تنها ابراز علاقه و حب ظاهری به ائمه اطهار، انسان را عاقبت بخیر نمی‌کند و باید در سایر موارد به توصیه ها و موارد مورد تأکید آن‌ها عمل کرد.

حضور موثر در فضای مجازی و فعالیت در جهت ترویج و تبلیغ دین اسلام مصداق بارز مشارکت در جبهه جنگ نرم و تلاش برای گسترش این دین الهی در سراسر جهان است که با رفتار و عملکرد صحیح کاربران در شبکه‌های اجتماعی محقق می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محرم 97 ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار