در حملات نظامیان صهیونیست به راهپیمایی‌ حق بازگشت در شرق نوار غزه یک فلسطینی به شهادت رسید و بیش از سیصد فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­شبکه تلویزیونی المسیره، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک شهروند فلسطینی و مجروح شدن ۳۱۲ نفر دیگر در حملات نظامیان صهیونیست به راهپیمایی بازگشت در نوار غزه خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین افزود ۵۴ نفر از مجروحان بر اثر اصابت گلوله جنگی زخمی شده اند. این فلسطینیان در راهپیمایی دفاع از حق بازگشت آوارگان در شرق نوار غزه حاضر شده بودند.

راهپیمایی حق بازگشت این جمعه تحت عنوان «شکست محاصره غزه» در شرق غزه برگزار شد.

یحیی سنوار از رهبران حماس که در این راهپیمایی مردمی حاضر شده بود، در گفتگو با خبرنگار القدس گفت: حق این مردم است که بدون پرداخت بهاء، زندگی آزاد و محترمانه‌ای داشته باشند، این مردم نباید بهایی، چون تسلیم پذیری، هماهنگی‌های امنیتی و دست کشیدن از اصول را بپردازند. این مبارزه تا زمانی که مردم ما به اهداف و مطالبات خود یعنی آزادی سرزمینشان برسند؛ ادامه خواهد داشت.

همچنین، در حمله نظامیان اشغالگر قدس به تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینیان معترض به ساخت شهرک در جبل الریسان رام الله بیست نفر با گلوله پلاستیکی و ده‌ها نفر نیز با استنشاق گاز مصدوم شدند.

صهیونیست‌ها برای ساخت شهرک جدید بخشی از اراضی فلسطینیان را در این منطقه غصب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار