روسیه پس از ساقط شدن هواپیمای نظامی خود، مناطق گسترده‌ای را در شرق دریای مدیترانه بر روی پرواز هواپیماها و حرکت کشتی‌ها بست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سعودی الحدث گزارش داد: روسیه مناطق گسترده ای را در شرق دریای مدیترانه بر روی پرواز هواپیماها و حرکت کشتی ها بست.

بر این اساس، روسیه تدابیر پیشگیرانه و شاید تنبیهی در سوریه پس از سرنگونی هواپیمای نظامی روسی اتخاذ کرد. هواپیمای روسی در شلیک پدافند هوایی سوریه در زمان مقابله با حملات هوایی اسرائیل بر فراز لاذقیه، سرنگون شد که واکنش مسکو را برانگیخت.

رسانه های اسرائیلی تأکید کردند روسیه به بهانه تمرین های نظامی، آزادی تردد در حریم هوایی و آبهای ساحلی سوریه را در اطراف لاذقیه به شدت محدود کرد. محدودیت هایی که مسکو به بهانه شلیک موشک در تمرین های نظامی خود تعیین کرد تا چهارشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: وزارت دفاع روسیه علاوه بر این اعلام کرد دو پایگاه هوایی حمیمیم و طرطوس را به سامانه های پیشرفته نظارت الکترونیکی مجهز می کند. مسکو علت این اقدام را دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای تقویت تدابیر امنیتی در مراکز استقرار نظامیان روس در سوریه اعلام کرد.

انتهای پیام/

شرق دریای مدیترانه بسته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار