امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا تحسین برانگیز و با نظم و معرفت بسیار بالا برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: مردم استان همت زیادی کردند تا برنامه‌های سوگواری سالار شهیدان با شکوه و عظمت مثال زدنی برگزار شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: سخنرانی ها، مداحی ها، زیارت‌های عاشورا و نماز‌های جماعت در همه شهر‌ها با شکوهی بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد و از امروز باید اشکالات کار شناسایی تا نقاط ضعف برطرف شود.

امام جمعه قزوین در ادامه از تلاش‌های صدا و سیما، سخنرانان فرهیخته، مداحان مخلص، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنا‌های مساجد برای پوشش برنامه‌های عزاداری قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: امسال حتی در حفظ نظافت خیابان‌ها همه پای کار بودند تا خیابان شهدا که محل برپایی نماز جماعت بود، پاک باشد.

وی با بیان اینکه اهل سنت و مسیحیان نیز شیفته اباعبدالله الحسین (ع) هستند، تأکید کرد: آینده جهان آینده محبت اهل بیت (ع) و آینده صدور حماسه حسینی (ع) به همه بلاد عالم است و همه دل‌ها در آینده عاشق امام حسین (ع) خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر تا کنون همه عالم عاشق اباعبدالله الحسین (ع) نشده اند به این خاطر است که تاکنون اجازه نداده اند تا نام و آرمان‌های آن حضرت به گوش همه اهل عالم برسد و رسانه‌ها فرصتی برای تحقق این رسالت محسوب می‌شوند.

امام جمعه قزوین گفت: دشمنان تلاش می‌کنند از یاران و عاشقان امام حسین (ع) چهره دیگری نشان دهند و آن‌هایی که سرشان را با قمه یا چاقو می‌شکافند را در رسانه هایشان به مردم دنیا نشان دهند تا مردم دنیا را از اباعبدالله الحسین (ع) دور کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین رد ادامه با اشاره به گران فروشی گفت: گرانی و احتکار نتیجه بی رحمی و قساوت محتکران و گران فروشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی افزود:اینکه عده‌ای کالایی را انبار کنند و عده‌ای دیگر برای آن کالا‌ها در سختی باشند. در مکتب امام حسین جایگاهی ندارد.

وی افزود: مسلمان، محتکر و گران فروش نمی‌شود بلکه وقتی مطلع می‌شود که متاعی در بازار کم است تلاش می‌کند که به حداقل قناعت کند تا دیگران از آن کالا‌ها بهره‌مند شوند.

خطیب جمعه قزوین گفت: باید با داشتن اخلاق حسینی کاری کنیم تا دنیا امام حسین را از طریق ما بشناسد.

وی به بازگشت پیکر پاک شهید صیادی از شهدای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: مردم استان قزوین واقعاً قدرشناسی کردند و تشییع با عظمتی برگزار شد.

انتهای پیام/

خطبه های  نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار