ناصر طهماسب صداپيشه مطرح كشورمان در خوانش چند مونولوگ و پخش آن بصورت play back، در نمايش "سومين شنبه هفته" با ما همكاري دارد.

حسن برزگر نويسنده و كارگردان تئاتر كه به همراه ركسانا بهرام كارگرداني مشترك نمايش "سومين شنبه هفته" را براي شركت در بخش نگاه ويژه سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر بر عهده دارند، در خصوص اين اثر به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: نمايشنامه اين اثر در طول يكسال به صورت كارگاهي نوشته شد و احتياج به يك تنظيم مجدد و بازنويسي داشت.

وي افزود: به اين نمايشنامه براي شركت در جشنواره سي امين بخش هايي اضافه شد و به نوعي من آن را بسط دادم.

برزگر ادامه داد: اين اثر اپيزوديك است و در سه قسمت به صورت غيرخطي اجرا مي شود.

اين كارگردان تصريح كرد: غيرخطي بودن شيوه اجرايي اين نمايش در مجموع شكل يك كار واحد را به خود گرفته است و به هم ريختگي اجرايي آن نوعي همذات پنداري با مخاطب برقرار مي كند.

برزگر بيان داشت: در اجراي اين اثر نوعي پراكندگي داريم و تجانس فضاها كمتر است كه اين مسئله در محتوا و فرم اپيزودها ديده مي شود.

وي در خصوص قصه اين اپيزودها گفت: اپيزودها اول در رابطه با يك معدن چي است كه مادرش در يك حالت خواب زدگي افسانه اي را براي او تعريف مي كند اپيزود دوم داستان 2 جوان است كه قصد فرار غير واقعي و عبور از مرز را دارند و اپيزود سوم داستان زن و مردي ميانسال است كه سال هاست منتظر ميهمانانش است.

برزگر با اشاره به اين كه در طول نمايش گاه به رگه هاي طنز نيز بر مي خوريم، عنوان داشت: در اين نمايش چند مونولوگ داريم كه توسط صداپيشه مطرح كشورمان ناصر طهماسب خوانده شده و به صورت play back پخش مي شود.

اين نويسنده در رابطه با موسيقي و جلوه هاي صوتي "سومين شنبه هفته" اظهار داشت: آهنگسازي اين اثر را محمد علي بهرام برعهده دارد كه جلوه هاي صوتي و برخي از افكت ها را نيز براي اين نمايش مي سازد.

وي خاطرنشان كرد: اين نمايش 8 بازيگر دارد و طراحي صحنه آن انتزاعي است.

گفتني است، سي امين جشنواره تئاتر فجر 5 تا 22 بهمن برگزار مي شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار