سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو مدعی شد قطر برای جلوگیری از وقوع خشونت‌ها در غزه نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم ارسال کرده بود که هرگز به دست او نرسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، بر اساس ادعای منابع خبری صهیونیستی، قطر پیش از درگیری‌های اخیر در ماه مِه در غزه، تلاش کرده بود به رژیم صهیونیستی پیشنهادی برای کاهش تنش‌ها در نوار غزه ارائه کند؛ اما این پیشنهاد به دلایل خاصی به دست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نرسیده است.

بر اساس این ادعا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، نامه‌ای را به وسیله دو نفر از افراد معتمد خود، فیلیپ سولومون و خاخام آورهم مویال، به دست سفیر وقت رژیم صهیونیستی در یونسکو رسانده است.

بنا بر ادعای صهیونیست‌ها، در این نامه پیشنهادی برای کمک به جلوگیری از وقوع خشونت‌ها در غزه به دلیل تصمیم آمریکا مبنی بر گشایش سفارت جدید خود در قدس اشغالی مطرح شده بود.

سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو در گفتگو با شبکه 10 تلویزیون اسرائیل مدعی شد: «وزیر خارجه قطر یک بسته پیشنهادی ارائه کرد که شامل همکاری آمریکا، اسرائیل و مصر می‌شد. او گفت این توافق در آن هنگام به تایید مقامات بلندپایه حماس از جمله اسماعیل هنیه رسیده است.»

وی افزود به وزارت خارجه و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی درباره این نامه خبر داده و به او گفته شده است چگونه این پیشنهاد را مطرح کند. وی همچنین گفت در مقطعی از زمان، قطر پیشنهاد برقراری تماسی تلفنی میان آل ثانی و نتانیاهو را مطرح کرده است که به تایید این رژیم نرسیده است. همچنین بنا بر ادعاهای وی، رژیم صهیونیستی از قطر درخواست کرده است پیشنهاد خود را به صورت کتبی بیان کند.

سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو در ادامه افزود همراه با دو فرستاده قطر به قدس اشغالی سفر کرده است. به گفته او، به این دو فرستاده سفارش شده بود نامه را تنها به دست شخص نتانیاهو برسانند. با این حال، یکی از نمایندگان مشاور امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرده است مادامی که خود اجازه خواندن این نامه را نداشته باشد، از رسیدن آن به دست نتانیاهو خودداری خواهد کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد: «نماینده شورای امنیت داخلی بر خواندن این نامه با چشمان خود اصرار می‌ورزید و این‌که یک سفیر توانسته است آن را بخواند او را ناراضی کرده بود.»

او در ادامه گفت: یکی از دو فرستاده گفت «این پاکت نامه است و مهر و موم شده است. سفیر شما نامه را دیده است. نفر بعدی که این نامه را خواهد دید، تنها نخست وزیر خواهد بود؛ زیرا من به قطری‌ها این تعهد را داده ام.»

این سفیر گفت در نهایت، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ملاقات میان مویال و بنیامین نتانیاهو را ترتیب نداد و این نامه نیز هرگز به دست نخست وزیر این رژیم نرسید.

در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در غزه، بیش از 130 فلسطینی به دست نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند. تنها در روز 14 مِه و همزمان با مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، بیش از 60 فلسطینی به شهادت رسیدند.

بسیاری از ناظران بین‌المللی این خشونت‌ها را به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود مرتبط دانستند و آن را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار