دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت:اعمال فشارهاى کاخ سفید به مقامات سیاسى عراق نمی‌تواند روابط دو کشور را تخریب کند.

روابط تهران و بغداد در تمامى سطوح با قوت تداوم خواهد داشتبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل در پاسخ به سوالی در مورد تکذیب بخشی از مکالمه تلفنی رئیس پارلمان عراق با علی لاریجانی از سوی محمد ریکان الحلبوسی  در جریان تماس تلفنی وی با همتای آمریکایی اش ، اظهار کرد: روابط تهران و بغداد راهبردی است و اعمال فشار هاى کاخ سفید به مقامات سیاسى و پارلمانى عراق نمی تواند این روابط مستحکم را تخریب کند.

وی بیان کرد: اظهارات صریح و روشن رئیس مجلس ملى عراق در تماس تلفنى اخیر با همتاى ایرانى اش در راستاى سیاست اصولى و شناخته شده عراق در قبال جمهوری اسلامى ایران است، البته تکذیب بخشى از محتواى این گفت‌وگو از سوى رئیس مجلس عراق در جریان تماس با همتاى آمریکایى‌اش  کاملاً قابل درک است .

امیرعبدالهیان تصریح کرد: در صورت لزوم مستندات این تماس تلفنی، موجود و قابل انتشار است و اجازه داده نخواهد شد  دشمنان روابط ایران و عراق، مناسبات سازنده و مثبت دو جانبه را تحت تاثیر اهداف سوءخود قرار دهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان تاکید کرد: روابط پارلمانى تهران و بغداد در تمامى سطوح با قوت تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
من دو تا کاریابی هم ثبت نام کردم در کنار گشتن دنبال کار هنوز بیکارم یه ساله
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
حسین امیرعبداللهیان از افرادی نا یاب است .
خدا حفظش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
بغداد اجناس مفت می برد باید شکر گزار هم باشند هم خسارت نگرفتیم هم کمک می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
خسارت گرفتيم
آخرین اخبار