تصادم دریایی از اول خرداد امسال تاکنون در آب های ساحلی مازندران منجر به مرگ ۸ نفر شد.

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  گفت: ۱۵ تصادم دریایی شامل برخورد قایق موتوری و جت اسکی به افراد شناگر از اول خرداد امسال تاکنون در آب های ساحلی مازندران گزارش شد.

وی افزود: تصادم دریایی در آب های ساحلی شهرهای  بابلسر، چالوس، رامسر و محمودآباد، نور، نوشهر، عباس آباد منجر به مرگ ۸ نفر شد.

کریمیان گفت: انتظار می‌رود دریابانی برای ساماندهی قایقرانان و جت رانان اقدام اساسی انجام دهد تا مرگ و میر ناشی از تصادم دریایی در این سواحل استان کاهش یابد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: مکان مناسب و لاین بندی مشخص برای جت اسکی و قایقرانان استان نیاز است تا در طرح‌های دریا تعیین شود.

وی با بیان اینکه از اول خرداد تاکنون ۴ هزار و ۳۶۸ نفر از خطر مرگ پس از غرق شدن نجات یافتند، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۳۸۷ نفر مرد و ۹۸۱ نفر زن بودند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران از بکارگیری هزار و ۴۲۰ ناجی غریق در داخل و خارج طرح سالم سازی دریا خبرداد و گفت:این تعداد ناجیان غریق به همراه ۱۰۰ جت اسکی و قایقران در محدوده ۹۵ طرح سالم سازی دریا و ۳۷۵ نقطه حادثه خیز شناممنوع برای امدادرسانی در سواحل مازندران مستقر هستند.

کریمیان افزود: ۱۵ بازرس از اول خرداد امسال تاکنون در طرح‌های دریا و مناطق خارج طرح مازندران مستقر هستند و روزانه تخلفات را به این هیات گزارش می‌دهند.

وی گفت: طرح سالم سازی دریا که از اول خرداد امسال آغاز شد و ساعت ۲۰ فردا شب پایان می‌یابد.
انتهای پیام/آ

۱۵ تصادم دریایی وحشتناک در آب های ساحلی  مازندران

برچسب ها: هلال احمر ، اورژآنس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.