سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی گفت: حل و فصل قضیه ادلب و سرکوب تروریستها به منزله پایان بحران در غرب آسیا نیست.


حضور نامشروع رژیم صهیونیستی ریشه مناقشات غرب آسیا/حل و فصل قضیه ادلب به معنای پایان بحران در منطقه نیستبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،جنگ هفت ساله سوریه به انتهای خود نزدیک می شود، زیرا  استان ادلب به تنها مامن تروریست های تکفیری تبدیل شده است و نیروهای مقاومت  به همراه ارتش سوریه در حال آماده سازی برای سرکوب آنها هستند؛ این در حالی است که کشورهای حامی تروریست ها با بهانه تراشی  و ادعاهای دروغین سعی در ایجاد موانع سیاسی دارند  تا  پیروزی گروههای مقاومت  با تاخیر مواجه شود، بنابراین سوریه در شرایط کنونی شاهد یک نبرد نهایی در ادلب است به طوری که می توان از آن به عنوان جنگ سرنوشت ساز برای منطقه و ملت این کشور یاد کرد. با توجه به تحولات کنونی جنگ سوریه،سید محمد علی حسینی سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ،با اشاره به  نبرد نهایی گروهای مقاومت با تروریست ها درجنگ هفت ساله این کشور،اظهار کرد:منطقه ادلب به عنوان آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه از اهمیت ویژه ای  برخوردار است، زیرا با توجه به پیروزی های گذشته حامیان غربی،عربی و صهیونیستی ، این گروهها  به شدت دچار نگرانی شده اند.

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه  فرآیند  سیاسی حل حران سوریه  در پرتو همکاری  و هماهنگی های  نزدیک میان ایران، روسیه و ترکیه، به خوبی پیش رفته است،افزود: تحولات در مسیر درستی قرار گرفته  و روند حل مسائل در این کشور به صورت  امیدوار کننده ای رو به جلو است.

وی ادامه داد:  آمادگی نیروهای سوری و حامیان  بشار  اسد در سطح مطلوبی قرار دارد و آنها  از توان لازم برای سرکوب باقیمانده نیروهای تروریستی در ادلب  برخوردار هستند.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: باید  با تدبیر و قاطعیت مقابل دخالت های مخرب نیروهای آمریکایی و اروپایی در ماجرای آزاد سازی ادلب ایستادگی کرده و به آنها اجازه دخالت در امور این کشور را نداد.

 وی با اشاره به اینکه غربی ها  صرفا با هدف استمرار بی ثباتی و ناامنی در سوریه و  منطقه  از  گروه های تروریستی حمایت می کنند،ادامه داد:اتهام دروغین استفاده از سلاح های شیمیایی هم توسط دولت این کشور هم  در همین راستا قابل ارزیابی بوده و می توان گفت که این اتهام زنی ها هم در راستای بهره برداری های سیاسی انجام می شود.

سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی بیان کرد: برخورد قاطع با تروریست های باقیمانده  در ادلب و تلاش های سیاسی برای دستیابی به یک راه حل جامع که حق تعیین سرنوشت را برای  سوری ها  تضمین نماید، دو محور اساسی تحولات کنونی است.

وی خاطرنشان کرد: بحران ها و مناقشات غرب آسیا ریشه در عوامل مختلفی دارد که مهم ترین و اساسی ترین آنها  مربوط به وجود نامشروع رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین مقدس فلسطین در  منطقه است.

حسینی تاکید کرد: حل و فصل قضیه ادلب، سرکوب تروریستها و ناکامی حامیان آنان، گرچه یک اتفاق مهم و تاثیر گذار در منطقه است ،اما  به منزله پایان بحران در غرب آسیا نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست خارجی ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار