بزرگترین هیئت عزادرای روستایی جوانان کشور در روستای امیرحاجیلو شهرستان فسا برپا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محرم که می‌رسد جوانان هیاتی‌ها در روستای امیرحاجیلو از توابع بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا دور هم جمع می‌شوند و در زیر یک پرچم برای سید و سالار شهیدان عزاداری و اشک می‌ریزند.

هر کسی با هر توانی و با برتن کردن لباس عزا و ریختن اشک ماتم، و ندای لبیک یا حسین دلش را به عشق بی کران آقا امام حسین ع. روانه می‌کند.

رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا گفت: جوانان این روستا هر یک گوشه ایی از کار عزادارای را بدون این که کسی به آن‌ها گفته باشد، در دست می‌گیرند و روایت عاشقی اباعبدالله را با برپایی بزرگترین هیت زنجیر زنی روستایی جوانان کشور تا گلزار شهدای این روستا در جوار امام زاده شهیدان ادامه می‌دهند.

وی افزود: در این هیئت حدود ۵ هزار نفر از جوانان این روستا با تجمع عظیم خود اقدام به برپایی این هیئت زنجیر زنی می‌کنند.

دهیار روستای امیرحاجیلو هم افزود: نصب تعداد زیادی موکب برای خدمت گزاری و پذیرای از عزادران از دیگر فعالیت‌های خود جوش جوانان این روستا است که بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان این روستا انجام امور پذیرایی و خدمتگزاری و انتظامات این مراسم را برعهد دارند.

مردانی ادامه داد: این هیئت عزاداری در عصر عاشورا نیز اقدام به برپایی مراسم زنجیر زنی می‌نمایند که هر ساله در روز عاشورا نیز بیش از ۵۰ هزار نفر در قالب هیت‌های عزاداری جهت عزاداری و زیارت امام زاده شهیدان به این روستا میآیند تا علاوه بر عزاداری از نزدیک شاهد عزادارای این جوانان باشند.

وی ادامه داد: پخت بیش از ۴ تن برنج در موکب‌ها و هیات مذهبی و خانگی و پذیرای از بیش از ۴۰ هزار نفر از عزاداران حسینی در روز عاشورا که همه این نذورات توسط خیرین و اهالی خود این روستا جمع آوری می‌شود را از مهمترین برنامه‌های اهالی این روستا در ماه محرم برشمرد.

وی از مسئولین خواست با توجه به حضور پر شور جوانان در برگزاری بزرگترین هیت زنجیر زنی روستایی جوانان کشور در این روستا نسبت به ثبت آن در میراث معنوی کشور اقدام کنند.

برپایی بزرگترین هیئت عزادرای جوانان روستایی کشور در فسا + تصاویر

برپایی بزرگترین هیئت عزادرای جوانان روستایی کشور در فسا + تصاویر

برپایی بزرگترین هیئت عزادرای جوانان روستایی کشور در فسا + تصاویر

برپایی بزرگترین هیئت عزادرای جوانان روستایی کشور در فسا + تصاویر

برپایی بزرگترین هیئت عزادرای جوانان روستایی کشور در فسا + تصاویر

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد فاطمی
۱۶:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید خدمت همه هم روستایهای عزیز ضمن آرزوی قبولی طاعات، عبادات و عزاداریهای همه عزیزان از دیدن تصاویر بسیار خرسند شدم باشد که در سایه حضرت ولی عصر عج جوانانی مومن ،متدین ،انقلابی و ولایتمدار داشته باشیم
با تشکر از اهالی ولایتمدار و شهید پرور دیار کوثر آل محمد