فرمانده نیروی انتظامی مرودشت گفت: اطلاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدئو‌های شخصی و خانوادگی خود را روی گوشی نگهداری نکنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده نیرو‌های انتظامی مرودشت گفت: اطلاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدیو‌های شخصی و خانوادگی خود را روی گوشی تلفن همراه نگهداری نکنید و در اولین فرصت آن‌ها را به رایانه شخصی خود یا حافظه‌ای قابل اطمینان منتقل کنید.

وی افزود: هنگامی که گوشی را برای تعمیر می‌برید حتما همه اطلاعات آن را به طور کامل تخلیه و آن را به تعمیرکاران با تجربه و قابل اعتماد بدهید.

این مقام انتظامی ادامه داد: تلفن‌های همراه دارای قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند به یک ابزار جاسوسی تبدیل شوند، بنابراین در اماکنی که بر استفاده نکردن از تلفن تاکید شده به هیچ وجه از آن استفاده نکنید.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا با موضوعات کلاهبرداری‌های پیامکی، تصریح کرد: به پیامک‌هایی که به شیوه‌های مختلف نظیر برنده شدن در مسابقات، قرعه کشی و یا انجام امور خیریه، اطلاعات شما نظیر اطلاعات کارت بانکی را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آن‌ها پاسخ ندهید.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت تاکید کرد: رمزگذاری بر روی تلفن همراهتان را فراموش نکنید، برخی از گوشی‌ها و سیستم عامل‌ها امکان رمزگذاری بر روی بخش‌های مختلف همچون گالری تصاویر و پیامک‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: نرم افزار‌هایی هم به همین منظور در بازار موجود است که به راحتی می‌توان بر روی گوشی تلفن همراه نصب کرد.

سرهنگ زراعتیان اظهار کرد: به طور منظم از اطلاعات خود پشتیبان تهیه و آن را در جایی مطمئن ذخیره کنید که با انجام این کار اگر اطلاعات شما ناخواسته پاک شوند یا خدای نکرده گوشی شما به سرقت برود احساس خسارت شما تشدید نخواهد شد و می‌توانید لیست شماره ها، سوابق پیامک‌ها و اطلاعات دیگر را بازیابی کنید.

وی افزود: برای اتصال به اینترنت از طریق وای فا از شبکه‌های مطمئن و رمزدار استفاده کنید و تا آنجا که امکان دارد به شبکه‌های عمومی و رایگان متصل نشوید و به درخواست‌های ناشناس و مشکوک به هیچ وجه پاسخ ندهید.

انتهای پیام/ن

گوشی تلفن همراه اطلاعات محرمانه و عکس‌های شخصی نگهداری نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.