هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای تغییر ساعات کاری، یک اتفاق مبارک استعضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به آثار مثبت ترافیکی تغییر ساعت کاری ادارات که در یک ماه گذشته انجام شد، گفت: هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برای تغییر ساعت کاری یک اتفاق مبارک است.

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس، اظهار کرد: برای اینکه ترافیک مدیریت شود، باید ساعت آغاز به کار ادارات و گشایش مدارس تفاوتی نسبت به قبل داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و به عنوان یک تجربه عملی از آن‌ها بهره برد،گفت: یک ماه قبل به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی مقرر شد تا ساعت شروع به کار ادارات یک ساعت زودتر آغاز شود و این کار ناخواسته سبب توزیع جمعیت در ساعات مختلف و به تبع کاهش ترافیک شد.

وی افزود: در این اقدام که هماهنگی‌های لازم هم انجام شد، مشاهده کردیم که وقتی استانداری اعلام کرد ساعت آغاز به کار ادارات 6 صبح است، به منظور هماهنگی ساعت کاری مهد کودک‌ها هم تغییر کرد.

نژادبهرام تصریح کرد: اگر میان دستگاه‌های مختلف یک هماهنگی و هارمونی برای تغییر ساعات کاری به وجود آید، اتفاق مبارکی است.


بیشتر بخوانید: تغییر ساعات کاری در یکماه اخیر موجب کاهش ترافیک شهری شد


وی در خصوص امکان اجرای این طرح در سراسر سال، افزود: این اقدام نیازمند مصوبات قانونی است و شورای اداری استان باید آن را ابتدا تصویب کند و سپس آن را به سایر دستگاه‌ها ابلاغ کند، زیرا در شورای استان نمایندگان بخش خصوصی و بهزیستی هم حضور دارند و این کار هماهنگی را آسان می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه از نظر من وضعیت ترافیکی تهران در آن دوره که ساعت کاری ادارات یک ساعت جلو کشیده شد، بهتر بود، گفت: البته برای 6 ماهه دوم که هوا زود تاریک می‌شود، ممکن است این مسئله برای برخی افراد دشواری‌هایی را ایجاد کند، لذا از این جهت این اقدام نیازمند مطالعات کارشناسی است و نباید به صورت آزمون و خطا عمل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار