رئیس شورای اسلامی روستای تاریخی ابیانه گفت: با توجه به حضور ابیانه‌ای‌های مقیم در سایر شهرها و خارج از کشور در روزهای تاسوعا و عاشورا در این روستای تاریخی از پذیرش گردشگر در این دو روز معذوریم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا علیرضایی رئیس شورای اسلامی روستای تاریخی ابیانه امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: روستای تاریخی ابیانه ازجمله روستاهای منحصربه‌فرد کشور و دنیا محسوب می‌شود که آئین‌ها و سنت‌های عزاداری آن دست‌نخورده باقی‌مانده است و همه امروزی‌ها موظف به اجرای سنت‌های پیشینیان هستند.

وی افزود: یکی از این سنت‌ها گردهمایی همه ابیانه‌ای‌های مقیم مرکز و سایر شهرها و حتی خارج از کشور است که در روزهای تاسوعا و عاشورا به روستا می‌آیند.

رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه تصریح کرد: با توجه به محدودیت مکانی روستا و به‌منظور بهره‌مندی همه اهالی مقیم و غیرمقیم از مراسم عزاداری در این دو روز برای ورود گردشگر محدودیت داریم و از پذیرش گردشگر در این دو روز معذوریم.

علیرضایی اضافه کرد: ورود اصحاب رسانه و خبرنگاران و افرادی که قبلاً هتل یا مکان اقامتی رزرو کرده‌اند در این دو روز بلامانع است.

انتهای پیام/م

ممنوعیت ورود گردشگر به ابیانه در روزهای تاسوعا و عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.