اگر علاقمندید تا به کربلا سفر کنید برای حفظ سلامت خود توصیه های متخصص بیماری‌های عفونی را در این مطلب بخوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان : هر ساله با فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر، بسیاری از هموطنان راهی سفر زیارتی عتبات عالیات می‌شوند. این زائران برای حفظ سلامت خود در طول سفر باید تمهیداتی بیاندیشند تا دچار مشکل نشوند.
دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی در این‌باره می‌گوید: مشکلات تنفسی، سرماخوردگی و اسهال و استفراغ نمونه‌ای از بیماری‌هایی است که برخی از زائران به آن دچار می‌شوند.


بیشتر بخوانید: اولین زائر کربلا کیست؟ 


این متخصص بیماری‌های عفونی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها توصیه می‌کند همه افرادی که قصد سفر به کربلا و نجف را دارند بخصوص افراد در معرض خطر، یعنی کودکان زیر شش سال، سالمندان بالای ۶۰ سال، افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند و مبتلایان به بیماری‌های مزمن باید قبل از سفر، واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. دکتر مردانی با تاکید بر استفاده از آب آشامیدنی و نوشیدنی‌های سالم در طی سفر، می‌افزاید: همانطور که تامین آب مورد نیاز بدن در طی سفر از ضروریات است تا بدن دچار کم آبی و مشکلاتی نظیر یبوست نشود، استفاده از آب سالم هم بسیار مهم است. از این رو بهتر است زائران از آب معدنی‌های پلمب شده استفاده کنند و از مصرف یخ‌های غیر بهداشتی پرهیز کنند تا به بیماری‌های عفونی دستگاه گوارش نظیر اسهال دچار نشوند.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

زائران کربلا بخوانند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.