معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از تکمیل طرح جامع گردشگری دریاچه اوان تا پایان اسفند ماه خبر داد و گفت : در این زمینه فراخوان عمومی برای سرمایه گذاری مناسب با طرح جامع اعلام می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: منطقه گردشگری الموت دارای قابلیت‌های متعدد در زمینه جذب و توسعه گردشگری است که باید با تدوین برنامه اصولی و ساماندهی علمی و روزآمد، متناسب با طرح جامع گردشگری روند توسعه این منطقه تسریع یابد.

فرخزاد اضافه کرد: باید در این مجموعه به لحاظ سیما و منظر اقدامات مهمی از سوی بهره بردار صورت پذیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال از منابع مالی استان در این مجموعه هزینه شد در حالیکه بهره بردار آن باید اقدام به این کار می‌کرد.

فرخزاد گفت: در سال جاری با وجود نصب تابلو‌های هشداردهنده شاهد چهار مورد غرق شدگی در این دریاچه بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به حجم تردد خودرو‌ها و مسافر در استان گفت: برای دادن خدمات رفاهی مناسب باید تعداد مجتمع‌های خدماتی استان افزایش یابد.

فرخزاد بیان داشت: در آزادراه قزوین- رشت به دلیل نبود جایگاه عرضه سوخت در برخی نقاط بنزین به صورت گالنی به فروش می‌رسد که این مساله خطرات زیادی به دنبال دارد.

وی با اشاره به ورود پدافند غیرعامل به این موضوع تاکید کرد: باید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجوز‌های صادر شده برای احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی که هیچ پیشرفت عمرانی نداشته اند مورد بازبینی قرار دهد و در صورت لزوم به متقاضیان جدید واگذار کند.

فرخزاد در ادامه با اشاره به مشکلات مجموعه اقامتی و گردشگری بامسان فدک قزوین گفت: نیاز آبی این مجتمع به همراه مشکل برق آن باید از سوی بهره بردار طرح اعلام شود تا اقدامات بعدی برای رفع مشکلات موجود از سوی دستگاه‌های ذی ربط صورت گیرد.

وی درباره جاده قزوین – کلاچای و لزوم ایجاد راه دسترسی به مجموعه گردشگری کامان و زرشک هم گفت: قرار شده است مشاور طرح ایجاد راه دسترسی را با توجه به فاصله موجود مورد مطالعه قرار دهد اگرچه محدودیت‌های فنی نیز در این رابطه وجود دارد که نمی‌شود به طور مستقیم این بزرگراه را به منطقه گردشگری متصل کرد.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.