رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از تمهیدات ویژه برگزاری ایمن مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی تراب‌پور، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: آتش‌نشانان همانند سال‌های گذشته در روزهای سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) با حضور در نقاط پرخطر شهر، تأمین ایمنی شهروندان را بر عهده خواهند گرفت.

وی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی،‌ آتش‌نشانان به صورت گسترده در سطح شهر آماده‌باش خواهند بود تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی کنند.

تراب پور عنوان کرد: آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی، شناسایی نقاط پرتردد، پرازدحام و پرخطر، شناسایی نقاط پرخطر دارای محدودیت ترافیکی و ترددی برخی از اقدامات سازمان آتش‌نشانی اهواز هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: استقرار 4 دستگاه خودرو نیمه سنگین اطفاء حریق و امداد نجات در نقاط پر تجمع عزاداران حسینی، استقرار پنج دستگاه خودروی سبک پیشرو مجهز به سیستم اطفاء حریق پیشرفته (روت فایر) در نقاط دارای محدودیت ترافیکی و پرازدحام و استقرار 4 دستگاه خودروی اطفاء حریق و امداد و نجات در تقاطع‌ها و نقاط منتهی به محل برگزاری مراسم و اجتماعات پرازدحام مردمی از دیگر اقدامات این سازمان جهت تأمین ایمنی شهروندان است.

وی افزود: همچنین شش تیم 2 نفره موتورسوار مجهز به سیستم اطفاء حریق و قابل حمل(AFT) در مسیر اصلی مراسم عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی، شش دستگاه خودروی اطفاء حریق در اماکن دارای مراسم خاص مذهبی از جمله عباسیه، مسجد ارشاد، حسینیه ثارالله، حسینیه اعظم و محل‌های برگزاری شبیه‌خوانی مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز توصیه کرد: همکاری لازم را با نیروهای آتش‌نشانی و امدادی داشته باشند و در صورت مشاهده خودروهای آتش‌نشانی که در حال اعزام به مأموریت هستند، راه را برای حرکت آن‌ها باز کنند و در صورت بروز هر گونه حادثه و آتش‌سوزی، ضمن دور شدن از محل حادثه با حفظ خونسردی مراتب را سریعاً به سامانه 125 آتش‌نشانی و یا اکیپ‌های استقراری آتش‌نشانان در سطح شهر اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

آماده باش آتش نشانی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.