مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 50نقطه حادثه خیز از ورودی کنگاور تا مرز خسروی برای استقرار کانکس های اورژانس جانمایی شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  اکبر آزادی    مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت:در ایام اربعین خدمات این کانکس ها 24 ساعته خواهد بود ضمن اینکه درمانگاه خسروی نیز تجهیز شده است و تمام پایگاه های فوریت های پزشکی نیز در سطح استان به حالت آماده باش خواهند بود.

وی با اشاره به چهل و سومین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در کشور بیان داشت: اورژانس کرمانشاه مرکزیت قطب غرب کشور را بر عهده دارد و از سال 84 نیز به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تغییر نام یافته است.

به گفته آزادی، کرمانشاه مرکزیت استان های همدان، ایلام ، کردستان و دانشگاه اسدآباد را بر عهده دارد.

وی در خصوص آمار پایگاه های اورژانس کرمانشاه گفت: این استان 61 پایگاه شهری و جاده ای و نیز یک پایگاه اورژانس هوایی دارد؛ ضمن اینکه 500 تکنیسین فوریت های پزشکی در این مرکز مشغول به کار هستند.

وی افزود: اورژانس استان 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و نیز 120 دستگاه آمبولانس به روز دارد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به 37 تا 40 هزار ماموریت توسط این مرکز اشاره کرد و گفت: ماموریت های امداد رسانی به بیماران از جمله، بیماری های قلبی، تنفسی و مسمومیت بیشترین آمار ما را تشکیل می دهند.

 آزادی گفت: امسال چند پایگاه فوریت ها در نقاط مختلف استان افتتاح شده است؛ از جمله پایگاه یادمان مرصاد که با کمک خیرین و نیز بنیاد حفظ آثار افتتاح شده است و علاوه بر ارائه خدمات به زائران و کاروان های راهیان نور، به حوادث ترافیکی مسیر اسلام آباد غرب به ماهیدشت کمک خواهد کرد.

انتهای  پیام/ز

 

امسال چند پایگاه فوریت ها در نقاط مختلف استان افتتاح شده است

برچسب ها: مرز خسروی ، محرم 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.