به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به بررسی عواقب کمبود و گرانی شیر پرداخته است.
اخلاق علمی، امروزه یکی از گمشدههای اصلی در دنیای مدرن است که اگر مورد توجه قرار بگیرد، میتواند بسیاری از مشکلات جامعه بشری را رفع کند.
از رفتارهای ناپسندی که امروزه به امری رایج تبدیل شده است، میتوان به فروش پایان نامه و مقالههای دانشجویی اشاره کرد.
انتهای پیام/
عواقب پایان نامه جعلی:
نتایج:
1. نداشتن اعتبار جهانی در دانشگاههای بین المللی ومراکز علمی جهان ، نداشتن اعتباردر مراکز شغلی بین المللی. ارزش این پایان نامه به اندازه یک تکه روزنامه هست که توش میشه فقط سبزی پیچید. نتیجه: مورد اعتمادعلمی نبودن مراکز علمی ایرانی.
2. زیر پاگذاشتن حق الناس وبه خطر انداختن امنیت ملی وجانی ایرانیان از سوی استاد ، دانشجو، وزارت علوم. خسران این دینا وخسران ان دنیا. دکتر تقلبی که جان مردم را می گیرد. مهندس تقلبی که خانه های خراب درست میکنه وبا هر تکانه زلزله خانه ممکنه بریزه ایا منبع ضرر و زیان نیست؟
3. وابستگی شدید به کشورهای خارجی ، نداشتن اعتماد بنفس ملی برای تولید کالای ایرانی بعلت بالا بودن کمیت و پائین بودن کیفیت دانش بخصوص در بخش عملی کاربردی .نتیجه اش عدم توانایی در خود کفایی و راه اندازی بخش صنعت ، تولید ، کشاورزی. آسیب های شدید به بخش تجارت و صادرات عدم رشد منابع مالی بودجه.
4. اتلاف بیت المال و اتلاف سرمایه گذاری ملی یعنی خانواده ها.
راهکارها:
1 ایجاد محیط رقابتی سالم و جدی بین اساتید دانشگاهها +دانشجویان . به هردانشگاه +دانشجویان پروژهای پژوهشی دربخش صنعت ، کشاورزی ، سلامتی، عمران داده شود و نتایج بشکل مقایسه ای در رسانه های عمومی کشوراعلام شود. تا استادها ساخته نشوند ، دانشجو ساخته نخواهد شد وکیفیت ایی نخواهد داشت. استادها باید به میدان رزم فرا خوانده شوند و ثابت کنند شایستگی این مقام وپست را دارند. اگر ضعف دارند هیچ اشکالی ندارد. به تقویت بنیه علمی بپردارند وصادقانه درصدد رفع اشکالات و ضعف های خود باشند. رفع نواقص فقط با رقابت مثبت امکان پذیر است. هر روانشناسی میداند انگیزه انجام یک فعالیت جدی وکار معمولا یا عشق و شور است یا اجبار. فایده دیگر این اقدام بهره مند شدن بخش های صنعتی و کشاورزی و ارائه خدمات مردمی از وجود اساتید.
والدین بیشترین منبع مادی خود هزینه تحصیل فرزندانشان می کنند، ایا نباید بدانند این پول چطور وبرای چی خرج شد؟
2. مدیریت علمی همراه با دلسوزی علمی وداشنگاه بعنوان یک خانواده تلقی شود وتوجه به این پروسه: الف. شروع کار علمی ب. ادامه کار علمی س. پایان کار علمی . الزام دانشگاه به نصب مشاوروراهنمای کارعلمی از ترم اول برای دانشجویان. الزام دانشجو به شرکت در تمامی مراحل تربیت علمی و اثبات کارعلمی با نوشتن کارهای علمی وعملی وآزمون های تدریجی و سلسله وار از ابتداء تا پایان تحصیل . دانشچو وقتی دائم زیر تیغ امتحان تئوری وعملی استاد باشد اولا اینکه به شکل بنیادین و فولادین ساخته خواهد شد. دوما عادت خواهد کرد. سوما در بنای معماری وپیشرفت جامعه نقش والا خواهد داشت.جوانان ایرانی از هوش بسیار عالی برخوردار هستند وذخایر عظیم اینده کشورهستند که با اساتید ناب حتما بهترین های دنیا خواهند بود.
3. برای دانشجویانی که کشش بیشتر به کارهای عملی و کاربردی دارند درمراکز کاربردی زمینه رشد و فعالیشان تامین شود.
4. فقط دانشجویی که میخواهد درس بخواند، به درس ادامه دهد. برای دانشجویانی که منبع مالی خوبی ندارند وام تحصیلی داده شود. تا دانشجو با آرامش به ادامه تحصیل بپردارد تا جایگاه مردمی دانشگاه از تبعیض ها مصون باشد.
درکشورهای دیگر دانشگاه و قوانین به دانشجویان تا نیمه زمان تحصیل( ازکل زمان تحصیل) وقت میدهند تا دوبار شانس شرکت در امتخانات را دارند. اگر درامتحانی رد شوند فقط یکبار حق تکرار داند تا قبول شوند. اگر نتوانند امتحانات میان تحصیلی خود رابا قبولی پاس کنند. حتی اگر اکثر رشته ها را پاس کرده باشند ولی یکی را پاس نکنند. بی برو برگرد اخراج میشوند.
دانشجویانی که در نیمه دوم امتحانات وپروژ های عملی را پاس نکنند . حق شرکت در پایان نامه و امتحانات کتبی وشفاهی پایانی را ندارند. مردم ودولت هابراین اصل واقف هستند که تامین هزینه دانشگاهها با مالیات و بودجه مردم ( دولت نماینده مردم است) وهزینه والدین تامین می شود ،این منابع مالی شوخی بردارنیستند ونباید موردزیان قرارگیرد.دانشجو درقبال این منابع مالی مسئول است.
5. کوتاه کردن بروکراسی اداری عریض و طویل. با شناخت اولویت های ملی وعلمی ونیازهای کاربردی کشور.