محمد دستورانی با اشاره به پوشش تحصیلی دوره های ابتدایی تامتوسطه گفت: پوشش تحصیلی استان 11 درصد از میانگین پوشش کشوری بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد دستورانی  مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در دیدار با برخی مدیران  آموزشی گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در تعدادی از مدارس سطح استان روحانیون در قالب طرح امین به صورت کامل حضور خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از دوره ابتدایی تادوره متوسطه دوم به ترتیب با پوشش تحصیلی 99.8 ، 97.6 و 94.5 درصد در حال تحصیل هستند گفت: پوشش تحصیلی استان 11 درصد از میانگین پوشش کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان فضای مناسبی برای مهرماه ایجاد کرده است، افزود: در سال تحصیلی جدید 121 هزار دانش‌آموز در یک‌هزار و 100 مدرسه با همراهی  10 هزار معلم و معلم یار در پنج هزار کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

محمد دستورانی تصریح کرد: با هدف توسعه عدالت آموزشی، 59 مدرسه استان در مناطق محروم زیر 10 دانش آموز  در حال فعالیت است که هزینه‌های زیای به همراه دارد.

وی اظهار کرد: با اشاره به اینکه به‌طور میانگین  در هر سال تحصیلی برای هر دانش‌آموز در مناطق غیر محروم  2 میلیون 800 هزار تومان هزینه می‌شود که در  مناطق محروم این هزینه کرد به 6 میلیون 200 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام / ز

اجرایی شدن طرح امین در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.