رخشانی‌مهر از افتتاح و بهره برداری یک هزار ۷۰۰ پروژه آموزشی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خبر داد.

بهره‌برداری از یک هزار ۷۰۰ پروژه آموزشی در آستانه مهر ۹۷/ سهم ۵۰ درصدی خیرین در ساخت کلاس‌های درسبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح یک هزار و ۷۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در کشور خبر داد و گفت: این پروژه‌ها تا آغاز سال تحصیلی جاری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۹ مورد از این پروژه‌ها فضای آموزشی است، افزود: این فضا‌ها شامل ۷ هزار و ۹۴۵ کلاس درس با یک میلیون متر مربع زیر بناست که با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان احداث شده است.

احداث ۶۷ سالن ورزشی و ۱۰۸ فضای پرورشی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: علاوه بر فضای آموزشی سال تحصیلی جاری ۶۷ سالن ورزشی، ۱۶ استخر و ۱۰۸ فضای پرورشی افتتاح خواهد شد که در مجموع برای احداث این پروژه‌ها ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گفته رخشانی مهر، تعداد کلاس‌های درس تحویلی امسال تا سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه نقش خیرین مدرسه‌ساز را در توسعه فضا‌های آموزشی کشور با اهمیت دانست و تصریح کرد: امسال حدود ۵۰ درصد کلاس‌های درس، توسط خیرین نیکوکار و فرهنگ دوست احداث شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در تلاش هستیم بر اساس اسناد بالادستی و زیرنظام فضا و تجهیزات، سرانه فضای آموزشی کشور را به سطح استاندارد، یعنی ۸/۴ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز برسانیم؛ هم اکنون میانگین فضای آموزشی کشور ۵/۲ مترمربع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار