رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت بیانیه‌ای که روز دوشنبه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس وی منتشر خواهد شد، امید جدیدی برای منطقه به همراه می‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه آر تی در خبری از آغاز نشست میان پوتین و اردوغان، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی روسیه خبر داد.

ولادیمیر پوتین به هنگام ملاقات با اردوغان اعلام کرد با همتای ترک خود در خصوص تمامی جوانب حل بحران سوریه گفتگو خواهد کرد.

پوتین همچنین خطاب به اردوغان گفت: «مسائل بسیاری وجود دارند که پیچیده هستند. من از دیدار شما نه به خاطر تبادل آرا پیرامون مجموعه ای از مسائل، بلکه بخاطر بحث و گفتگو در خصوص مسائلی که همچنان حل نشده اند، خوشحالم.»

رئیس جمهور روسیه با ارزشمند خواندن روابط دو کشور، افزود: «روابط ما به شکلی سریع و مثبت گسترش یافته از جمله روابط تجاری- اقتصادی که با سرعت در حال رشد است. اینها علاوه بر همکاری ما در مسیر امنیتی، به خصوص در منطقه و جهان است.»

رجب طیب اردوغان نیز گفت بیانیه‌ای که روز دوشنبه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین منتشر خواهد شد، امید جدیدی برای منطقه به همراه می‌آورد.

وی تصریح کرد: «معتقدم تمامی جهان و نه تنها منطقه نگاه هایش را به دیدار امروز دوخته و سخنانی که پس از این نشست ایراد خواهد شد، به منطقه امید خواهد بخشید.» قرار است پس از دیدار دوجانبه رؤسای جمهور ترکیه و روسیه، نشستی در سطح هیئت های دوکشور و پس از آن کنفرانسی مطبوعاتی برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار