برنده جایزه صلح نوبل رویکرد غرب برای شیطانی جلوه دادن روسیه را زمینه‌ساز بازگشت جهان به دوران جنگ سرد دانست.

برنده صلح نوبل به غرب درباره سپر بلا کردن روسیه در دنیا هشدار دادبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی مایرید ماگوآیر، از برندگان جایزه صلح نوبل هشدار داد قربانی کردن روسیه، که به طور فعالانه از سوی غرب حمایت می‌شود، اقدامی غیرقابل توجیه است زیرا این رویکرد غرب جهان را به دوران جنگ سرد بازمی‌گرداند و آن را در آستانه یک فاجعه قرار می‌دهد.

ماگوایر در مطلبی نوشت روسیه به جدیدترین قربانی هیستری‌گری مقصر دانستن همدیگر تبدیل شده است، بازی که آمریکا و متحدانش برای توجیه بودجه نظامی رو به افزایش خود به آن متوسل می‌شوند. او در ادامه نوشت: تمامی ارتش‌های دنیا باید دشمنی داشته باشند تا ضرورت وجود خود را توجیه کنند. همچنین مردم باید متقاعد شوند که اقدام برای حفاظت از آزادی کشورشان ضرورت دارد.

او همچنین یادآور شد: آنچه به ظاهر نخبگان غربی را دیوانه کرده است چشم‌انداز از دست دادن برتری و سلطه درک شده آنها در مقابل قدرت‌های همچون روسیه و چین است. آیا ما در حقیقت بر این باوریم که متحدان غربی قصد رها کردن قدرت خود را دارند؟ به اعتقاد من این کار به آسانی صورت نمی‌گیرد.

این فعال صلح ایرلندی افزود امپراتورهای روبه زوال قدیمی با چنگ و دندان تلاش خواهند کرد تا منافع مالی خود منجمله پول نفت و دیگر مزایایی مالی که از طریق نفوذ بر کشورهای فقیر عایدشان می‌شد، حفظ کنند.

ماگوایر با محکوم کردن رویکرد سپر بلا کردن روسیه از سوی غرب به عنوان یک اقدام غیر قابل توجیه تاکید کرد: به اعتقاد من شیطانی جلوه دادن روسیه از خطرناک‌ترین اقداماتی است که در جهان امروز در حال وقوع است. این فعال صلح اعلام کرد تبلیغاتی که از سوی رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد به معنای واقعی کلمه بازگشت به دوران جنگ سرد است.

او از مردم  جهان خواست تا بیدار شوند و نتایج واقعی جنگ غرب برای دستیابی به آزادی را ببیند، جنگی که میلیون‌ها نفر را در یاس و نامیدی فرو برده اما برای کسانی که از جنگ ممتفع می‌شوند، منافع مالی را به همراه داشته است. 

این فعال صلح در ادامه یادآور شد: نتایج حملات و اشغالگری ناتو را با عنوان مداخله بشردوستانه و حق حفاظت از خود مشاهده کردیم. 

او ضمن محکوم کردن سیاست‌های آمریکا و انگلیس و فرانسه آنها را دارای بیشترین تفکرات نظامی دانست که نمی‌تواند هیچ مناقشه‌ای را از طریق گفتگو حل و فصل نمایند.

این فعال همچنین در ادامه خواهان توقف فوری توسل به سیاست شیطانی جلوه دادن سران دیگر کشورها به عنوان ابزاری توجیهی برای شروع جنگ شد و اعلام کرد: مطمئنا زمان آن رسیده که از قرار گرفتن درموقعیتی در اروپا که مجبور به انتخاب میان روسیه و آمریکا شویم، جلوگیری کنیم.

ماگوایر در ادامه خواستار لغو تحریم‌های غرب علیه روسیه شد و افزود زمان آن رسیده که سران سیاسی و دیگر افراد از آستانه فاجعه برگردند.

ماگوایر فعال صلح از ایرلند شمالی است که از بنیانگذاران جنبش صلح زنان محسوب می‌شود. او  به همراهی بتی ویلیامز در سال 1976 برای تلاش‌هایش در راه صلح موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد. او از منتقدان سیاست آمریکا و انگلیس در خاورمیانه، از جمله تهاجم به عراق و افغانستان است. او در سال 2012 از حضور در مراسم اهدای جایزه نوبل در شیکاگو، که به میزبانی وزارت خارجه آمریکا صورت گرفت، امتناع کرد. این فعال صلح همچنین به شدت سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین را محکوم کرده است. ماگوایر همچنین در سال 2009 از تصمیم کمیته نروژی صلح برای اهدای جایزه صلح نوبل به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار