مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: هزینه اجرای طرح آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان 2.5 میلیارد ریال برآورد شده که از محل اعتبارات دولتی و کمک خیران تامین می شود.

2 و نیم میلیارد ریال اعتبار در اجرای طرح مهارت آموزی دانش آموزانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه السادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان پیش از ظهر امروز در نشست ساماندهی مراکز مشاوره استان کرمان افزود: آموزش مهارتهای زندگی برای انجمنهای اولیاء و دانش آموزان، افزایش آگاهی های خانواده ها و گسترش این آموزشها را در جامعه باعث می شود.

وی گفت : دوره آموزش مهارتهای زندگی در سال گذشته برای پنج هزار دانش آموز استان کرمان اجرا شد و امسال باید پس از آسیب شناسی و بر اساس هم افزایی بین سازمانی، این دوره با کیفیت بالاتر و به صورت گسترده تر برگزار شود.

حسینی افزود: به دلیل کمبود اعتبار می توان این دوره آموزشی را برای پسران اجرا کرد و برای این قشر لوح فشرده آموزشی تهیه شود.

حسینی عنوان کرد: این دوره های آموزشی به شکلی برنامه ریزی شده تا دانش آموزان سراسر استان از مزایای آن بهره مند شوند.

وی گفت: اگر آموزشهای مورد نیاز در دوران مدرسه به دانش آموزان ارائه شود از بروز مشکلات بعدی برای آنها در دوران جوانی و بزرگسالی جلوگیری می شود.

حسینی در خصوص طرح مسجد، محله و کارآفرینی نیز بیان کرد: این طرح در روستاها اجرا شده و می توان آموزشهای مهارتهای زندگی را نیز مانند این طرح در مناطق روستایی استان اجرا کرد.

وی بیان داشت: برای آموزش مهارت های زندگی در بین دانش آموزان، علاوه بر همکاری سازمان های دولتی، همکاری سازمان های مردم نهاد نیز مورد توجه قرار گرفته است.

دانش آموزان کرمانی در 4 هزار و 800 مدرسه دولتی، 650 مدرسه غیردولتی و یک هزار و 250 مرکز پیش دبستانی این استان تحصیل می کنند.

آموزش مهارت های زندگی در مدرسه، آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.