مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: خودروهای پراید بالای 10 سال امسال از سرویس مدارس حذف می‌شوند.

همتی/حذف پراید بالای 10 سال از سرویس مدارسبه گ‍زارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در جلسه رونمایی از برچسب سرویس مدارس که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی سرویس‌های مدارس در سال جاری به خوبی انجام شده است و یکی از تغییرات عمده‌ای که در سرویس مدارس اتفاق افتاد، امضای توافق‌نامه بین فرمانداری تهران و سازمان آموزش و پرورش بود.

وی افزود: برخی از افراد اظهار می‌کردند که امسال موفق به اجرای این طرح نخواهیم شد، اما همکاران ما در فرمانداری و سازمان آموزش و پرورش در بسیاری از امورات به ما کمک کردند.

قنادان گفت: هماهنگی اجرای سرویس مدارس در کشور به دست کارگروه ماده 18 که این کارگروه از سازمان آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان، راهبر، سازمان حمل ونقل و ترافیکی شهرداری تهران تشکیل شده است، واگذار شد.

وی ادامه داد: بر اساس دستور العمل جدید، باید مجوز را برای خودروهای خود دریافت کنیم و تنها شرکت‌هایی مجاز به انجام این کار هستند که دارای مجوز باشند، همچنین افرادی که به دفتر خدمات الکترونیکی سازمان تاکسیرانی تهران مراجعه کردند از شرایط کار سازمان تاکسیرانی باخبرند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: کنترل سلامت و آموزش‌های خاص برای رانندگان انجام شده است و امروز حدود 15 هزار نفر تقاضای رانندگی در سرویس مدارس را دارند که آن‌ها در مرحله صلاحیت سنجی قرار گرفتند.

وی افزود: حدود 2 هزار نفر راننده سرویس مدارس جدیدالورود هستند که برای این افراد 4 ساعت دوره آموزشی برگزار شده است که در این کلاس‌ها تمام رانندگان اخلاق حرفه‌ای رانندگی را گذرانده‌اند.

قنادان گفت: برچسبی که قرار است ارائه شود، دارای ایرداتی بود که هم‌اکنون این ایرادات برطرف شده است و هر برچسب مخصوص خودرویی خاص است که اگر اسکن شود، پروفایل راننده دیده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان تاکسیرانی در رابطه با معاینه فنی خودروها کنترل شدیدی داشته و مقرر شده تا خودروهای پراید بالای 10 سال از سرویس مدارس حذف شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان گفت: بین سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور نظارت میدانی مشترکی وجود دارد که از همین طریق مردم می‌توانند خودرو سرویس مدارس فرزند خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار