معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:طرح کاداستر تاکنون در ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛باقرپور معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:طرح کاداستر تاکنون در 3 میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده است.

وی افزود:محدوده اجرای این طرح در عرصه های ملی،موات،دولتی و اصلاحات ارضی است.

باقرپور گفت:کاداستر به معنی تعیین حد و حدود املاک و اراضی ملی و مستثنیات همراه اطلاعات حقوقی مرتبط با هر ملک است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود:مزایای این طرح شامل تضمین سرمایه گذاری در امور املاک و اراضی،جلوگیری از زمین خواری و بستن راه های سوء استفاده و زیاده خواهی و تعیین میزان مالکیت اشخاص برای جلوگیری از فرار مالیاتی است.

وی همچنین تثبیت مالکیت و امنیت مالکیت املاک،مدیریت و نظارت آسان بر املاک،حفاظت از املاک کشوری،کاهش نزاع ملکی،ایجاد یک پایگاه واحد اطلاعات در طراحی بهینه خدمات رسانی، مدیریت محیط زیست و توسعه اطلاعات آماری را نیز از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

باقرپور اظهار کرد:اجرایی نکردن طرح کاداستر نیز به دلیل اینکه مالکیت املاک به صورت توصیفی ثبت می شود، مشکلاتی را به همراه دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:تاکنون سند دفترچه ای برای 13 میلیون و 800 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان صادر شده است.

وی بیان کرد:مساحت کل استان 15 میلیون هکتار است که 14 میلیون و 500 هزار هکتار آن عرصه های ملی در تمام حوزه های مرتع، بیابان، کویر و جنگل است.

انتهای پیام/غ

طرح کاداستر در بیش از ۳ میلیون هکتار از اراضی استان اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار