در آستانه آغاز سال تحصیلی تعطیلی یک مدرسه در حاشیه پایتخت و خداحافظی اجباری با آن فضا، دانش‌آموزان را سردرگم کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمتر از یک هفته به آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ باقی مانده است و به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات آقای وزیر و معاونانش مدارس باید در این گام‌های پایانی منتهی به اول مهر بیشتر سرگرم آماده سازی برای میزبانی از دانش‌آموزان باشند، اما گویی شرایط آن طور هم که می‌گویند مطلوب نیست و هنوز کش و قوس‌های ثبت نام و کلاس‌یابی دانش‌آموزان جریان دارد.

در همین حوالی پایتخت هنوز اوضاع مدارس رو به راه نیست و دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی اندرخم ثبت نام مدرسه هستند و زمانشان در آتش بی‌نظمی و عملکرد سلیقه‌ای و شتاب‌زده مسئولان می‌سوزد.

این موضوع در حالی پیش می‌رود که سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش روز شنبه ۲۴ شهریورماه از آمادگی‌های خوب و مطلوب برای آغاز مهرماه خبر داده بود؛ در اثنای همین اعلام، اولیای دانش آموزان در یکی از مدارس بیخ گوش پایتخت سردرگم انتخاب مدرسه‌ای مناسب برای فرزندانشان هستند و با وجود پیگیری‌هایشان که به نتیجه نرسیده است  این بار از رسانه‌ها برای انعکاس مشکلات آموزشی‌شان استفاده کردند تا شاید پلی برای ارتباط با مسئولان مربوطه شود.

بی مهری به دانش آموزان بلاتکلیف در آستانه مهر/ علت تعطیلی ناگهانی مدرسه‌ای بیخ گوش پایتخت چه بود؟

خداحافظی اجباری دانش آموزان با مدرسه و کلاس‌های درس خالی

برخی اولیای دانش آموزان پایه دهم دبیرستان متوسطه دوم در رباط کریم از تعطیلی این پایه تحصیلی خبر دادند و گفتند: با تعطیلی این مدرسه دخترانه مجبور هستیم بچه‌ها را چند کیلومتر دور‌تر از این مدرسه بفرستیم که هم هزینه رفت و آمد بیشتر می‌شود و هم اینکه طی کردن مسافت بیشتر امنیت لازم را در این منطقه ندارد.

این گروه از اولیا با ابراز نارضایتی از این تصمیم ناگهانی که برای فرزندانشان در نظر گرفته شده است، بیان کردند: با وجود این اوضاع حتی مجبور هستیم از ادامه تحصیل فرزندمان جلوگیری کنیم و چرا باید مدرسه‌ای در محدوده سکونت با تصمیمی شتاب‌زده از سوی منطقه تعطیل شود و به اجبار مدارس دورتر را انتخاب کنیم.

دانش‌آموزان پایه دهم این مدرسه که به اذعان اولیا حدود ۱۰۰ نفر می‌شوند حالا با تصمیمی ناگهانی از مدرسه‌ای که نسبت به عملکردش هم رضایت دارند و گویی جز مدارس شاخص منطقه محسوب می‌شود، مجبور به خداحافظی هستند.

آتش بی‌نظمی در تصمیم‌گیری‌ها دامن دانش آموزان را گرفت

در حالی که چند مدتی است نبود معلم صدای اعتراض آموزش‌وپرورشی‌ها را درآورده است و نگران کلاس‌های درس خالی از معلمان در سال‌های آتی هستند، اما در این مدرسه نه تنها مشکل نیرو بلکه گویی بی نظمی در نظارت‌ها بر مدرسه و عملکرد سلیقه‌ای موجب شده تا تعدادی از دانش‌آموزان به اجبار راهی مسیر‌های دورتر شوند، اما در عوض مدرسه با وجود امکانات، ۵ کلاس خالی داشته باشد.

مدرسه‌ای که بنابر مستندات  در مرداد ماه سال جاری امکان جذب دانش‌آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی را دارد حالا در گیر و دار دستور شتاب زده آقای مدیر باید دانش‌آموزانش را رها کند.

بی مهری به دانش آموزان بلاتکلیف در آستانه مهر/ علت تعطیلی ناگهانی مدرسه‌ای بیخ گوش پایتخت چه بود؟

براساس این نامه مورخ مردادماه سال جاری مدرسه، اجازه ثبت‌نام در تمامی پایه‌های تحصیلی را دارد، اما با وجود این دستور حالا مدرسه مجبور است تا با دانش آموزان دهمی خداحافظی کند.

تحصیل دانش‌آموز در نزدیکی منزل ضرورت ندارد؟

اوضاع نابسامان دانش آموزان این مدرسه باعث شده تا چند و چون این اوضاع را مسئولان مربوطه چنین تصمیمی پیگیری کنیم و به همین جهت از رفیعی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم علت این تصمیم را جویا شدیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره تعطیلی یک پایه تحصیلی تحصیلی این مدرسه گفت: این موضوع جدیدی نیست و از اول تیرماه به خانواده‌ها گفته شده است که ساماندهی جدید خواهیم داشت و سه دبیرستان دیگر که فاصله چندانی با این مدرسه ندارند به عنوان جایگزین انتخاب می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیتی که در منطقه پرند داریم و محدودیت نیرو و فضا نمی‌توانیم این مدرسه را هم داشته باشیم و قرار نیست در نزدیکی هر خانه مدرسه باشد؛  اکنون از مناطق دورتری برای مدارس پیشنهادی دانش آموز داریم.

رفیعی درباره علت تعطیلی مدرسه تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد ورودی دانش آموزان پایه‌های پایین‌تر نسبت به سایر پایه‌ها بیشتر است باید سال آینده این مدرسه را به متوسطه اول تغییر دهیم و دانش آموزان در مدرسه‌ای بزرگتر که امکان دوشیفت  فعالیت دارد، تحصیل کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم با اشاره به اینکه فیزیک مدرسه مذکور برای تحصیل برای پایه‌های پایین‌تر مناسب است، گفت: بر همین دلیل این مدرسه باید تغییر مقطع دهیم و تاکنون هم به دلیل اصرار مدیر مدرسه آن را نگه داشتیم.

رفیعی در پاسخ به این سوال که چرا زودتر این مدرسه تغییر مقطع نداده و تا کنون در متوسطه دوم جذب دانش داشته است، بیان کرد: به تازگی جمعیت دانش آموزان متوسطه اول رو به افزایش است.

وی با اشاره سابقه تجمیع چند مدرسه در یک تا ۲ مدرسه  برای سایر مناطق تصریح کرد: این موضوع چندان هم پیچیده نیست و خانواده‌ها می توانند در مدارس دیگر ثبت نام داشته باشند.

این اظهارات در حالی است که یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها برای ثبت نام رعایت محدودبندی خانه و مدرسه است و تجاوز از این محدوده تخلف است، اما گویی محدوده بندی‌ها در رباط کریم چندان هم اهمیت ندارد.

بی مهری به دانش آموزان بلاتکلیف در آستانه مهر/ علت تعطیلی ناگهانی مدرسه‌ای بیخ گوش پایتخت چه بود؟

سرگردانی در انتخاب بهترین محل برای تحصیل

اظهارات رئیس منطقه حکایت از اوضاع به سامان دانش آموزان و اصرار بی‌جای آن‌ها در انتخاب مدرسه دارد و این در حالی است که به زعم خانواده‌ها مسیر دورتر برای فرزندانشان از بعد مالی و امنیت مسیر نگران کننده است ضمن اینکه مدرسه عملکرد آموزش و  پرورشی قابل توجه خانواده‌ها را دارد.

از طرفی دیگر پایه یازدهم و دوازدهم مدرسه برقرار است و گویی به ناگاه تراکم بالای دانش آموزی بلای جان فعالیت پایه دهم این مدرسه شده است؛ مدرسه‌ای که نوع عملکردش خانواده را برای حضور فرزندان مشتاق می‌کند.

نفس‌های به شمار افتاده تعطیلات تابستانی  حکایت از شروع سال تحصیلی دارند، اما یک بام و دوهوای اظهارات مسئولان در علت تعطیلی ناگهانی مدرسه،  اوضاع بغرنج دانش‌آموزان را نشان می‌دهد که اسیر تدابیر نامناسب شده اند.

حال باید دیددر مناطق نه چندان برخوردار حوالی پایتخت  چاره‌ای برای دانش آموزان اندیشیده می‌شود یا همچنان بلاتکلیف و به اجبار باید مسیر دورتر را انتخاب کنند شاید هم ترک تحصیل را بر ادامه این مسیر ترجیح دهند؛ برگزاری مهر پرشکوه که آموزش و پرورشی‌ها بر آن تاکید دارند برای مناطق کم‌برخوردار هم متجلی می‌شود یا صرفا عناوینی روی کاغذ خواهند بود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
چرا یه معلمی که تخصصش درس دادن هست بیاد مدیر مدرسه بشه . کلا یه کابوس هست . دختر من زنجان درس میخونه ، مدیران وناظمینش طوری رفتار میکنن که پیششون کم میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
کی مدرسه میره؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
گزارشی هم در مورد بی قانونی مدارس غیرانتفاعی بگیرید
آخرین اخبار