رئیس پلیس فتا استان قزوین درباره سوءاستفاده از نام و اکانت کاربران در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سرهنگ فخرالدین توکلی ️رئیس پلیس فتا استان گفت: برخی از افراد سودجو با ارسال پیامک‌های جذاب و اغوا کننده سعی بر کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

سرهنگ توکلی ️افزود: یکی از شگرد‌های مجرمانه که در حال گسترش است، ارسال پیامک‌های جعلی برنده شدن در قرعه‌کشی است.

وی جدیدترین پیامک‌های ارسالی را با هدف دسترسی به کد‌های فعال‌سازی در شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: در یکی از جدیدترین پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا، فردی سود‌جو با ارسال پیامک‌هایی درباره برنده شدن افراد مختلف در انواع قرعه‌کشی‌ها از دریافت‌کنندگان پیامک می‌خواست که کد قرعه‌کشی در پیامک را به شماره اعلامی ارسال (forward) کنند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه پیام ارسال شده برای قربانی کد ۵ رقمی است، گفت: بنا به اظهار فرد مجرم کد قرعه‌کشی است در حالی که این کد همان کد فعال‌سازی اکانت در شبکه اجتماعی است که برخی از کاربران به محض دریافت کد قرعه‌کشی، اقدام به ارسال آن می‌کنند.

سرهنگ توکلی اضافه کرد: افراد سودجو بعد از دریافت کد‌های فعال‌سازی در شبکه‌های اجتماعی، اکانت‌های مختلف ایجاد و از طرف فرد قربانی اقدام به انتشار مطالب غیر واقع (درخواست کمک از دوستان و حتی مزاحمت برای آن‌ها) می‌کنند.

سرهنگ توکلی از شهروندان خواست هرگاه از سوی افراد ناشناس که خود را در قالب کارمند دستگاه یا نهادی دولتی معرفی می‌کنند و ادعای برنده شدن شما در قرعه‌کشی را دارند قبل از هرگونه اقدام و در اختیار قرار دادن اطلاعات به آن فرد به این موضوع با دیده شک و تردید نگاه و از دادن اطلاعات درخواستی آن‌ها خودداری کنند.

وی گفت:: همچنین این احتمال وجود دارد که مجرمان با ترفند‌هایی همچون انتشار تصاویر افراد برنده در سایت، درخواست تصویر و در نهایت اقدام به ایجاد اکانتی جدید با نام، تصویر و شماره شما کنند.

رییس پلیس فتا افزود: در این صورت فرد قربانی به عنوان مقصر اصلی در برابر مقام قضایی باید پاسخگوی رفتار مجرمانه باشد.

سرهنگ توکلی از کاربران خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

کاربران شبکه های اجتماعی مراقب کلاهبرداری ها باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار