جعفرزاده گفت: امروز با فرود آخرین پرواز هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به شماره ۱۵۵۷ در فرودگاه امام خمینی (ره) عملیات حج تمتع ۹۷ پایان یافت.

فرود پرواز ۱۵۵۷ هما و پایان عملیات حج ۹۷به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: از مجموع ۳۱۶ پرواز انجام شده در عملیات بازگشت، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با انجام ۱۸۵ پرواز و شرکت هواپیمایی سعودی با انجام ۱۳۱ پرواز، عملیات جابه‌جایی ۸۵۷۰۰ حاجی را برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه عملیات بازگشت امروز ۲۵ شهریور در ساعت ۴:۲۵ پایان یافت، گفت: میانگین تأخیر پرواز‌های این دو شرکت کمتر از یکساعت بوده است.

جعفرزاده تصریح کرد: در مجموع عملیات رفت و برگشت حج تمتع امسال حدود ۶۳۱ پرواز، اعزام و پذیرش حدود ۱۷۰ هزار و ۷۰۰ نفر را برعهده داشتند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: پرواز‌های رفت زائران خانه خدا که از ۲۷ تیر ماه سال جاری آغاز شده بود، روز ۲۴ مرداد ماه به پایان رسید و تا پایان این عملیات در مجموع ۳۱۵ پرواز از ۱۹ فرودگاه کشور انجام شد. عملیات بازگشت حجاج نیز از ۵ شهریورماه آغاز و صبح امروز به پایان رسید.

وی عملیات حج تمتع ۹۷ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با انسجام و هماهنگی تمامی مجموعه‌های ذیربط اعم از رئیس و مسئولان حج و زیارت، تلاش‌های سرپرست حجاج ایرانی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی جهت آماده سازی و سرویس دهی ۱۹ فرودگاه کشور، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، همکاری نزدیک شرکت قشم ایر با این شرکت، گمرک، نیرو‌های امنیتی، انتظامی و حراست مستقر در فرودگاه‌ها، حج تمتع امسال با کمترین تاخیر نسبت به سنوات گذشته برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج97 ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار