سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در نود و چهارمین جلسه کمیسیون موافقت اصولی تاسیسأت گردشگری استان با درخواست ایجاد و تبدیل ۱۶ مورد تأسیسات گردشگری مطرح شده، موافقت شد.

با ایجاد ۱۶ تأسیسات گردشگری در خراسان رضوی موافقت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد دیناری سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: واحد‌های اقامتی مهمانپذیر در مشهد مقدس، ۸ مورد از این تأسیسات گردشگری را به خود اختصاص داده که از واحد‌های اقامتی ارزان قیمت و متناسب با توان عمده بازار‌های هدف گردشگری مشهد است.

وی با اشاره به اینکه هدف ۵۰ درصد این تأسیسات، تمرکز زدایی از مرکز استان در شهرستان‌های خراسان رضوی است، افزود: بقیه تأسیسات تأیید شده شامل سفره خانه سنتی، مجتمع‌های گردشگری و محوطه‌های گردشگری است که در شهرستان‌های نیشابور، درگز، سبزوار و فیروزه قرار دارند.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: این تآسیسات گردشگری علاوه برارائه خدمات به زائران و گردشگران، موجب گذران اوقات فراغت و سرگرمی برای گردشگران است و به تعبیری جاذبه گردشگری انسان ساخت نیز به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی انجام شده، این پروژه‌ها حدود ۴۰۰ نفر اشتغال زایی خواهند داشت، گفت: امیدواریم این قبیل تأسیسات در مرکز استان که مرکز ثقل بیش از ۲۰ میلیون گردشگر ورودی و محل اقامت بیش از ۳ میلیون نفر شهروند است، توسعه یابد تا شاهد توازن و تعادلی منطقی در حجم، نوع و تعداد سرمایه گذاری‌ها در حوزه گردشگری مشهد مقدس باشیم.

انتهای پیام // ف. ش
 

اشتغال زایی ۴۰۰ نفر در پروژه تأسیسات گردشگری خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.