حبیب‌زاده گفت: مالکین املاک واقع شده در طرح‌های توسعه شهرداری امکان فروش به غیر از شهرداری را ندارند و شهرداری تهران باید برای این املاک تعیین تکلیف کند.

شهردار تهران املاک مقیاس پایین مناطق محروم را تعیین تکلیف کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران ارائه کرد، از شهردار تهران خواست تا به منظور تعیین تکلیف قراردادهای خرید املاک کم مقیاس در مناطق محروم آنها را در اولویت قرار دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بررسی‌های انجام شده در این زمینه و درخواست‌های بسیار شهروندان از معاونت نظارت گفت: شاهد این امر هستیم که برخی از قراردادهای منعقد شده میان سازمان املاک شهرداری با مالکان و مالکان املاک واقع شده در طرح‌های توسعه شهرداری تاکنون تعیین  تکلیف نشده است.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات ساکنان این املاک از قبیل فرسودگی و خرابی تاسیسات اظهار کرد: امکان فروش به غیر در شرایط فعلی برای مالکین وجود ندارد؛ بسیاری از مالکان اینگونه املاک مقیاس پایین از طبقات محروم و دارای مشکلات جدی اقتصادی هستند و نمی‌توانند معادل املاک فروخته شده در سایر مناطق ملکی خانه تهیه کنند.

وی تصریح کرد: لازم است شهردار تهران پیگیری‌های لازم را نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای مربوط به املاک کم مقیاس در مناطق محروم شهر به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار