معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد و سیاست‌های دونالد ترامپ، او را یک شخص قلدر توصیف کرد.

جو بایدن: ترامپ از کاخ‌سفید برای قلدری هایش استفاده می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، «جو بایدن»، معاون «باراک اوباما»، رئیس جمهو سابق آمریکا روز گذشته (شنبه) در یک سخنرانی در واشنگتن دی سی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور انتقاد کرد و گفت ای کاش زودتر علیه ترامپ صحبت کرده بود.

وی در این خصوص اعلام کرد: من و باراک موافقت کردیم در یک سال نخست ریاست جمهوری ترامپ ساکت بمانیم تا به دولت جدید اجازه دهیم کارش را آغاز کند. خداوند مرا ببخشد. کاش زودتر علیه او صحبت کرده بودم. واکنش ترامپ به درگیری های شارلوتسویل در ماه اوت سال گذشته میلادی باعث شد دیگر نتوانم سکوت کنم.

بایدن همچنین در بخش دیگری از سخنرانی اش دونالد ترامپ را قلدر خواند و گفت: رئیس جمهور آمریکا از کاخ سفید به عنوان یک منبر برای قلدری هایش استفاده می کند.

بایدن این سخنرانی را در حالی ارائه کرد که گمانه زنی ها درباره اینکه وی ممکن است سال 2020 برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود، شدت گرفت. وی قرار است هفته آینده هم در یک رویداد دیگر در واشنگتن دی سی سخنرانی کند.

حدود یک سال پیش فعالان ضدنژادپرستی و گروه های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) در شارلوتسویل با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری ها یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت که این کار به کشته شدن 1 نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر منجر شد. محکوم شدن دیرهنگام این حوادث از سوی دونالد ترامپ و اینکه او «هر دو طرف» را مسئول این خشونت ها دانست، انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار