دادگاهی در ترکیه یک تبعه انگلیسی را به جرم همدستی با یک سازمان تروریستی به تحمل هفت سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

محکومیت یک تبعه انگلیسی به ۷ سال حبس در دادگاه ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری دی اچ ای، دادگاهی در غرب ترکیه، جان رابینسون انگلیسی‌تبار را به جرم ارتباط با یک سازمان تروریستی به تحمل 7 سال و 6 ماه زندان محکوم کرد.

این فرد انگلیسی در ژوئیه سال 2017، در حالی که مشغول گذراندن تعطیلات در ترکیه بود، بازداشت و به جرم انتشار عکس هایی که آن را با لباس اعضای ی پ گ در حال استتار نشان می داد، روانه زندان شد. اما دادگاهی در ترکیه طی یک جلسه دادرسی، در ماه نوامبر وی را با قرار آزادی تحت کنترل قضایی آزاد کرد. جان رابینسون به علت وضعیت سلامت خود در دادگاه روز جمعه شرکت نکرد. او تا در زمان دادگاه تجدید نظر آزاد است.

وزارت امور خارجه انگلیس از اعلام آمادگی کشورش برای دادن کمک کنسولی به شهروند انگلیسی خود در ترکیه خبر داد. نامزد جان رابینسون که ملیتی بلغاری دارد، همزمان در ماه ژوئیه بازداشت اما تحت نظارت قضایی آزاد شده بود. وی (نامزد جان رابینسون) نیز روز جمعه به جرم تبلیغات تروریستی به تحمل یک سال و ده ماه و پانزده روز زندان محکوم شد، اما در حال حاضر در انگلیس به سر می برد.

بنابر اعلام مطبوعات انگلیس، جان رابینسون سابقا یک نظامی بوده است که در سال 2012 به ویژه در افغانستان خدمت کرده و در سال 2015 برای کار در بخش پزشکی ی پ گ به سوریه رفته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، دادگاه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار