معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: هزار ٣٠٠ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و نوسازی واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع اشتغال با بیان اینکه امسال هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و نوسازی واحد‌های تولیدی اختصاص یافته است، گفت: سهم هر بانک اعلام خواهد شد.

حبیبی از مدیران بانک‌ها خواست واحد‌هایی که متقاضی رونق تولید و نوسازی هستند را معرفی و واحد‌هایی هم که به پیگیر دریافت تسهیلات نیستند به دبیر خانه جلسه معرفی شوند.

وی گفت: بانک‌ها باید واحد‌های نیازمند به نوسازی و به سازی را برای  پرداخت تسهیلات در اولویت قرار دهند.

معاون اقتصادی استاندار از مدیران بانک‌ها خواست برای دریافت تضمین از واحد‌های تولیدی تجدید نظر کنند.

زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: بانک‌ها درشرایط موجود باید برای پرداخت تسهیلات و دریافت تضامین تعامل بیشتری با واحد‌های تولیدی داشته باشند.

زرآبادی با بیان اینکه طبق قانون دفترچه قرارداد با شهرک صنعتی می‌تواند به عنوان تضمین باشد گفت: بانک‌ها هنوز این تضمین را قبول نمی‌کنند.
زرآبادی افزود: دستگاه‌های مسئول هم باید با استفاده از تراز مالیاتی و تعداد بیمه شدگان اصالت واحد‌ها تولیدی را مشخص کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های ارزی فضایی ایجاد شده است که واحد‌های تولیدی که فعالیت چشم گیری نداشتند تمایل به دریافت تسهیلات دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از بانک‌ها خواست با واحد‌های تولیدی که نقدینگی آن‌ها یک سوم شده است، همکاری بیشتری داشته باشند.

زرآبادی افزود: مدام به دستگاه گفته می‌شود که با واحد‌های تولیدی مدارا کنند، اما همچنان شاهد تعدیل نیرو هستیم.

وی اضافه کرد: بانک‌ها پیگیر دستور العمل‌های ابلاغ شده، نیستند و همین کار مراجعه کننده‌ها را به تاخیر می‌اندازد که نمونه آن موضوع سرمازدگی است.

انتهای پیام/

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع اشتغال در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.