مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام قریب به یک هزار مبلغ بومی و غیربومی به سراسر استان به مناسبت دهه نخست ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام علی شکری ضمن اشاره به اعزام ۹۹۰مبلغ بومی و غیربومی به اقصی نقاط استان سمنان طی دهه نخست ماه محرم، گفت: این روحانیان در ۳۰۸ روستا و ۲۰ شهر استان سمنان کار تبلیغ معارف دینی و همراهی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را بر عهده‌دارند.

وی بابیان اینکه ۱۸۴ مبلغ زن و ۶۶۱ مبلغ مرد بومی و تعداد ۹۸ مبلغ مرد و ۴۸ مبلغ زن اعزامی از سایر استان‌ها رسالت تبلیغی را در دهه نخست ماه محرم بر عهده خواهند داشت، افزود: ۹۰ درصد این مبلغان بومی و مابقی اعزامی از دفاتر تبلیغاتی مانند قم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، بابیان اینکه شاهرود، بیارجمند و بسطام با ۲۵۰ مبلغ اعزامی بیشترین تعداد مبلغان دهه نخست محرم را به خود اختصاص داده‌اند، تأکید کرد: ۷۰ مبلغ به آرادان و گرمسار، ۷۱ مبلغ به مهدی‌شهر و شهمیرزاد، ۵۰ مبلغ در سمنان و مابقی در سایر نقاط استان اعزام‌شده‌اند.

شکری بابیان اینکه مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها و غیره میزبانان مبلغان اعزامی تبلیغات اسلامی در ایام محرم هستند، گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی نیز از وجود مبلغان اعزامی در ماه محرم استفاده می‌کنند.

وی افزود: مبلغان اعزامی ماه محرم در بیش از ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان و به همراه ۲۰ نقطه شهری مانند شاهرود، بسطام، بیارجمند، سمنان، دامغان، امیرآباد، شهمیرزاد و گرمسار و غیره رسالت تبلیغی‌شان را به انجام می‌رسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره توصیه‌های صورت گرفته به مبلغان نیز گفت: دوری از باورهای نادرست در کنار ترویج فرهنگ کار و تلاش، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ملی، ترویج سیره اهل‌بیت(ع) و معارف الهی، ترویج باورهای درست درباره محرم و امام حسین(ع)، تکیه‌بر احادیث معتبر و تفسیر قرآن کریم، تأکید بر دوری از رسوم نادرست و غیره در زمره مسائلی است که به مبلغان توصیه‌شده است.

شکری همچنین ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه مبلغان دینی به عنوان یک فریضه اساسی و مهم دانست و گفت: مبلغان همچنین مسائلی مانند اتحاد بین مسلمانان، مسائل منطقه‌ای، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورت ترویج ولایتمداری در جامعه اسلامی و غیره را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام / گ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام قریب به یک هزار مبلغ بومی و غیربومی به سراسر استان به مناسبت دهه نخست ماه محرم خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.