فرمانده نیروی انتظامی فارس از دستگیری ۳ باند سرقت و کشف ۲۲۰ فقره سرقت در استان خبر داد.

3 باند سرقت در دام پلیسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران، ۳ باند سرقت در استان دستگیر شده و ۲۲۰ فقره سرقت در این خصوص کشف شده است.

گودرزی ادامه داد: تاکنون تعداد ۱۵ نفر از آن ها که از دیگر استان‌ها به فارس آمده اند (و البته در دیگر استان‌ها نیز سرقت داشته اند) دستگیر شده اند.

وی با اشاره به دستگیری ۳ زن سارق نیز اضافه کرد: با دستگیری این زنان مشخص شد که این سارقان در حاشیه شهر شیراز در منزل ویلایی دو طبقه اسکان داشته اند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس بیان کرد: این باند، پول، زیورآلات و طلاجات، تلویزیون، تابلو فرش، لوازم برقی، مدارک هویتی، سلاح، ظروف قیمتی و پرنده‌های زینتی را سرقت می‌کرده اند.

سردار احمد علی گودرزی افزود: وسیله ارتکاب جرم این سارقان خودروهای تیزرو و شاسی بلند بوده  و از یک سال و نیم قبل تاکنون در فارس به صورت متوالی فعالیت داشته اند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: این سارقان  بیش از ۱۵۰ فقره سرقت داشته اند و ۲ نفرشان توسط ماموران پلیس زخمی شده اند که یک نفر آن ها سرکرده گروه است.

سردارگودرزی با بیان اینکه این باند تقریبا منهدم، و مالخرهایی که اقدام به خرید اموال از این سارقان کرده اند دستگیر شده اند، ادامه داد: این باند تحت تعقیب استان خوزستان، اصفهان، البرز، تهران، بوشهر و فارس بوده اند.

دستگیری سارق منزل با ۵۰ فقره سرقت

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس تصریح کرد: همچنین مأموران پلیس آگاهی استان با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه یک سارق منزل را در شیراز شناسایی و او را دستگیر کردند.

سردار گودرزی با بیان اینکه از مخفیگاه این فرد یک دستگاه دوچرخه و مقداری ظروف مسروقه کشف و یک نفر خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر شد.

وی ادامه داد: پیرامون جرائم ارتکابی از متهم تحقیق شد و تاکنون به ۵۰ فقره سرقت منزل در جنوب غرب شهرستان شیراز اقرار و در این خصوص صحنه‌های سرقت بازسازی شد.

انهدام باند سارقان و اقرار به ۲۰ فقره سرقت منزل

سردار گودرزی تصریح کرد: در پی وقوع چند فقره پرونده سرقت منزل به روش تخریب در‌های ورودی و سرقت گاو صندوق حاوی طلاجات و وجه نقد در شمال غرب شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با تلاش مأموران اعضای ۵ نفره این باند شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: متهمان در بازجویی‌های انجام گرفته به ۲۰ فقره سرقت منزل در شیراز اقرار کردند.

انهدام باند سارقان باند سارقان محموله جاده‌ای

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: به دنبال وقوع سرقت‌های متعدد از خودرو‌های سنگین در حال حرکت در استان فارس که از ابتدای امسال در سطح جاده‌ها موجب ناامنی شده بود، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

سردار گودرزی افزود: با انجام اقدامات فنی مشخص شد فردی سرکردگی این باند را بر عهده داشته و با همدستی افرادی دیگر اقدام به سرقت‌های محموله کرده اند.

وی ادامه داد: پس از انجام کار‌های فنی و پلیسی، محل سکونت و مخفیگاه دو متهم در یکی از استان‌های اطراف شناسایی و مأموران با اعزام به محل مورد نظر آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: در بازجویی‌های فنی به عمل آمده، متهمان اظهار کردند سوژه‌های خود را که خودرو‌های سنگین دارای محموله بوده شناسایی و تعقیب که با نزدیک کردن خودرو سواری خود به پشت خودرو سنگین، چراغ‌های خود را خاموش و سپس فرد سرنشین از شیشه جلو به سمت کاپوت رفته و با مهار کردن خودرو با تسمه و کمربند به قسمت بار به وسیله قیچی قفل کانتینر را بریده و سرقت را انجام می‌داده است.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه متهمان به ۲۰ فقره سرقت در حوزه استحفاظی شهرستان جهرم، خفر و سروستان اقرار کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد وسایلی همچون قیچی، اهرم، دیلم، کمربند و قلاب که در سرقت از آن‌ها استفاده می‌کردند، کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: در ۶ ماهه گذشته سرقت مسلحانه ۷۷ درصد و سرقت به عنف ۳۷ درصد کاهش داشته است و در مجموع کشفیات سرقت ۱۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

کاهش قتل در ۶ ماهه گذشته

سردار گودرزی با بیان اینکه وقوع قتل‌ها در ۶ ماهه گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است، افزود: در هفته گذشته ۳ قتل در استان به وقوع پیوسته که کشف شده است و در مجموع در ۶ ماهه گذشته ۱۲۱ درصد قتل‌ها در استان کشف شده است که 21 درصد مربوط به گذشته است.

افزایش جعل و کلاهبرداری در فارس

فرمانده نیروی انتظامی فارس با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی جعل و کلاهبرداری در استان، اضافه کرد: کشفیات این جرائم ۱۴ درصد شد داشته و در مجموع ۸۰ درصد جعل و کلاهبرداری در استان کشف شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انواع کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کشفیات قاچاق کالا، ۵۱ درصد افزایش داشته است.

سردار گودرزی اضافه کرد: در این خصوص ۱۹۸ محموله مهم و بالای ۱۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی کشف شده است.

وی همچنین با اشاره به کشف انبار احتکار کالا تصریح کرد: در این انبار ۳۵۶ کارتن پوشاک بچه، ۵۰ کارتن نوار بهداشتی و ۲۴ دستگاه یخچال به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی فارس بیان کرد: این انبار به سازمان تعزیرات تحویل داده شده و کالا‌های احتکار شده در آن توسط اداره صنعت، معدن و تجارت در بازار در حال عرضه است.

تامین نظم و امنیت عزاداران حسینی/ تامین امنیت عزاداران با ۱۰ هزار نیروی پلیس

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: نیروی انتظامی نظم و امنیت عزاداران حسینی، را فراهم می‌کند.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس بیان کرد: با توجه به جلساتی که با مسئولان هئیت‌های مذهبی در استان فارس برگزار شده است، امیدواریم تردد دسته‌های عزاداری با نظم و امنیت و بدون مشکل برقرار شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امسال نیز مانند سال‌های قبل، همیاران محرم و پلیس‌های افتخاری در کنار هیئت‌های مذهبی حضور دارند، تصریح کرد: همیاران محرم و پلیس‌های افتخاری برای برقرای نظم و امنیت انتظامی و ترافیکی در کنار نیروی انتظامی حضور دارند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه محرم در مدخل ورودی حرم مطهر شاه چراغ (ع) در شیراز، افزود: در دهه اول محرم افزون بر ۱۰ هزار نیروی پلیس نظم و امنیت ایام محرم در استان فارس را تامین می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس بااشاره به بلوک بندی مختلف شهرستان ها، ادامه داد: با توجه به خالی بودن اکثر منازل شهروندان به دلیل شرکت در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع)، نیرو‌هایی را برای حفظ و نگهداری و همچنین جلوگیری از سرقت پیش بینی کرده ایم.

سردار گودرزی گفت: تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در طول شبانه روز فعال و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار