به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسافرت به یک کشور خارجی به عنوان توریست حالتی دو طرفه دارد. از طرفی یک توریست با مسافرت به یک کشور خارجی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن کشور آشنا می شود. از طرف دیگر او نماینده کشوری به حساب می آید که از آنجا آمده است. همانطور که یک توریست حرکات، فرهنگ و آداب مردمان مقصد گردشگری خود را با ذره بین زیر نظر دارد، مردمان کشور مقصد او نیز با حالتی موشکافانه و دقیق به او نگاه می کنند. بنابراین هر عمل و رفتاری که یک توریست در یک کشور خارجی انجام می دهد می تواند آینه رفتار مردمانی باشد که از آنجا آمده است، مانند عمل سه توریست زن چینی در ژاپن که به تازگی خبرساز شده است.
اوایل این هفته مالک یک آپارتمان در ژاپن تصاویری از ملک خود را در یکی از شبکه های اجتماعی (Weibo)پس از اجاره به سه توریست چینی منتشر کرد. در این تصاویر بخش های مختلف این آپارتمان در حالی که مملو از غذاهای اضافی و آشغال های رها شده در کف اتاق ها و توده های دستمال کاغذی پرت شده در سرویس دستشویی بود دیده می شد.
این صاحب رستوران در این پست نوشت من پیامی به یکی از این توریست های چینی در مورد خسارتی که آنها به آپارتمانم وارد کرده بودند ارسال کردم. در این پیام تاکید کردم که برای نظافت دوباره آپارتمان مجبور شدم مبلغ 3000 یوآن چین هزینه کنم. جواب این توریست چینی به من این بود : " ما پول خرج کردیم تا در آنجا زندگی کنیم، نه اینکه نظافت کنیم. آنجا خانه ما نبود، هرگز هزینه نظافت را پرداخت نخواهیم کرد."
البته پس از آن آنکه این تصاویر تبدیل به تصاویری داغ در شبکه های اجتماعی شدند این توریست های چینی بخاطر ترس از برملا شدن هویتشان مجبور به تغییر عقیده شدند. یکی از این توریست ها در شبکه اجتماعی Weibo با عذرخواهی از صاحب این آپارتمان نوشت که آنها حاضرند خسارت وارده به او را پرداخت کنند. البته صاحب آپارتمان با رد این عذرخواهی این کامنت را فیک و ساختگی دانست.
انتهای پیام/