ستاری درباره محیط کسب و کار جوانان گفت: اگر بروکراسی‌های اداری را از بین ببریم، فضا برای اشتغال جوانان فراهم می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضاء مبادله و تفاهم نامه برنامه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرکت‌ها و استارت آپ‌ها امروز به جایگاه خوبی رسیده‌اند، اظهار کرد: این شرکت‌ها امروز در مرحله‌ای قرار دارند که توانسته‌اند خود را نشان دهند و فرهنگ جدیدی را ایجاد کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت‌های دانش بنیان، گفت: مفاهیمی مانند استارت آپ و صندوق‌های جسورانه در اقتصاد ما جدید هستند؛ نسل جدید کار آفرینی که از داخل دانشگاه‌ها بیرون آمده‌اند، توانسته‌اند استارت آپ‌ها را به وجود آورند.

وی ادامه داد: بسیاری از تیم‌های استارت آپی و شرکت‌های دانش بنیان که امروز رشد پیدا کرده‌اند، کار خود را از زیر پله و سوله‌های کوچک آغاز کردند و این اتفاقات که در تمام استان‌های کشور پیگیری می‌شود، می‌تواند به ایجاد اکو سیستم فناوری منجر شود.

ستاری با بیان اینکه کشور ایران در نیروی انسانی رتبه خوبی دارد، اظهار کرد: اگر بتوانیم تمام سیستم‌ها و اکو سیستم را در کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌توانیم رشد خوبی را داشته باشیم، فعالیت‌هایی که به کمک صندوق توسعه ملی و پارک‌های علم و فناوری انجام می‌شوند، می‌توانند به ایجاد اشتغال و بالا رفتن درصد کار آفرینی منجر شوند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های دانش بنیان اهمیت دارد و باید محیط کسب و کار مناسب را به وجود آوریم هرچند هنوز تا جایگاه اصلی فاصله بسیاری مانده است، اما امیدواریم که با از بین رفتن بروکراسی‌ها میزان اشتغال جوانان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار