نباید اعطای ارز دولتی به ورزش لغو شود/ورزشکاران می توانند جواب مدعیان دروغین حقوق بشر را بدهند/قانون بازنشستگی اجرا می شود و استثنایی وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، یوناتن بت کلیا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو در واکنش به این موضوع که ورزش در اولویت دولت برای دریافت ارز دولتی قرار نگرفته است گفت: دولت باید تمام تلاش خود را برای ورزش به کار گیرد. چون تنها کسانی که می‌تواند کسب افتخار کند و پاسخ یاوه‌گویان و مدعیان دموکراسی و حقوق بشر را بدهند، ورزشکاران هستند که با رفتار خود، شخصیت ایرانیان را نشان می‌دهند.

بت کلیا افزود: قطر به اندازه نصف یک استان ما است و یک‌سی‌ام ایران جمعیت دارد. هزینه ورزش آن به اندازه هزینه یک سال ورزش ما است. آن‌ها روی ورزش سرمایه گذاری می‌کنند تا پرچم کشور خود را به اهتزاز دربیاورند و بگویند چقدر برای جوانان خود ارزش قائل هستند.

او اظهار کرد: ورزشکاران ایرانی در جاکارتا مدال کسب کردند و و پرچم کشور را برافراشتند و باعث شدند سرود ملی در اندونزی طنین انداز شود. اگر دولت بخواهد این ارز را قطع کند، فکر می‌کنم به ورزش کشور خیانت می‌شود.

نماینده مجلس درباره این که آیا فراکسیون ورزش به چنین تصمیمی اعتراض خواهد کرد یا نه بیان کرد: با توجه به تعطیلی مجلس، اعضای فراکسیون ورزش هم در مجلس حضور ندارند. وقتی بحرانی برای ورزش ایجاد می‌شود مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها را دعوت کرده و نشست‌هایی با آن‌ها برگزار می‌کند. تا جایی که امکان دارد مشکلات را برطرف می‌کنیم. بیش از ۱۸۰ نفر، عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس هستند. این فراکسیون، بیش از سایر فراکسیون‌ها عضو دارد که همین نشان‌دهنده اهمیت ورزش برای مجلس است.

بت کیا در پاسخ به این پرسش که قانون منع به کارگیری بازنشستگان در ادارات و فدراسیون‌های ورزشی شامل چه افرادی می‌شود اضافه کرد: تمام کسانی که زیر مجموعه دولت و حاکمیت هستند، شامل این قانون می‌شوند. فدراسیون‌ها و باشگاه‌های دولتی شامل این قانون هستند، اما شامل بخش‌های خصوصی نمی‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تلاش برخی افراد فدراسیون‌های ورزشی برای استثنا قائل شدن از این قانون خاطر نشان کرد: با این کارها، هیچگونه تغییر در افکار نمایندگان ایجاد نمی‌شود. ضمن تشکر از افرادی که برای کشور زحمت کشیدند، باید از افراد تحصیل کرده در رشته ورزش و تربیت بدنی استفاده کنیم و می‌توانیم با این افراد، افتخارات بیشتری کسب و سلامتی جوانان تأمین کنیم.


بیشتر بخوانید: مکمل‌های ورزشی کالای اساسی نیستند/ ارز دولتی به مکمل‌های تغذیه‌ای تعلق نمی‌گیرد

نامه رئیس فراکسیون ورزش به لاریجانی درباره کشتی‌گیر تیم ملی

نشست مشترک فراکسیون ورزش و سلطانی فر


انتهای پیام/

اظهارات بت کلیا درباره وضعیت ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار