کارشناس مسائل مذهبی گفت:امام حسین(ع) به دنبال باز گرداندن اقتدار به تاراج رفته انبیا بود، برای همین همه دارایی‌ و حتی کودک شیرخواره خود را در راه خدا تقدیم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام طاهری کارشناس مسائل مذهبی شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی مجموعه فرهنگی عمار با اشاره به این که دشمن به صورت حرفه‌ای به دنبال تحریف چهره امام حسین(ع) است، اظهار کرد: باید مراقب باشیم ناخواسته امام حسین(ع) و قیام ایشان را تحقیر نکنیم، قیام حسین(ع) در امتداد اهداف انبیاء بوده است.

وی افزود: دشمن به دنبال این است که امام حسین(ع) را فردی گوشه‌گیر، ضعیف و ترحم‌طلب معرفی کند در صورتی که در نقطه مقابل این تبلیغ، کودکان این خانواده از جمله عبداله و قاسم‌ابن‌الحسن هم به دنبال درجات عرفانی یعنی شهادت بودند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: وقتی یک عزادار می‌تواند خود را عزادار واقعی معرفی کند که هدف واقعی قیام امام حسین(ع) را بداند.

وی خاطرنشان کرد: این جا معرکه آراست، حرف‌ها و نقل‌های مختلفی در مورد اهداف قیام امام حسین(ع) وجود دارد و ما برای این که به این اهداف دست یابیم به مهندسی معکوس می‌پردازیم؛ به سراغ قرآن می‌رویم و اهداف انبیا را جست‌وجو می‌کنیم چراکه قیام امام حسین(ع) به دنبال اهداف انبیاست.

طاهری در ادامه به هدف انبیا اشاره کرد و یادآور شد: تحقق توحید، اصلاح امت و به پا داشتن قسط و عدل از جمله اهداف انبیاست که لازمه رسیدن به این اهداف اجتناب از طاغوت‌هاست.

وی تأکید کرد: پیامبران مبعوث شدند تا مردم را وادار به برپا داشتن قسط و عدل کنند، برترین انبیا تا جایی که مردم یاری‌شان کردند موفق شدند، پیامبران نیامده‌اند معجزه کنند تا وضع جامعه خوب شود، آنان آمده‌اند تا راه معجزه کردن را با تلاش، سعی و مجاهدت به مردم یاد دهند.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که خداوند به پیامبران امر به درگیر شدن با رأس حکومت طاغوت کرده است، اذعان داشت: خداوند به حضرت موسی(ع) امر کرد تا مستقیماً و به تنهایی به دستگاه فرعون برود و با او مقابله کند، چراکه دستور خداوند مقابله رو در رو با جریان استکبار زمان بوده و همچنان هست.

وی تصریح کرد: 13 شاخصه استکباری در قرآن کریم برای حکومت فرعون شمرده شده که عیناً در ویژگی‌های استکباری آمریکا وجود دارد؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به فرقه‌فرقه کردن مردم، زر و زیور و تجملات را به نمایش گذاشتن و هول‌افکن بودن نظام ارتشی هر دو حکومت اشاره کرد.

طاهری در پایان ابراز داشت: امام حسین(ع) به دنبال باز گرداندن اقتدار به تاراج رفته انبیا بود، برای همین همه دارایی‌ و حتی کودک شیرخواره خود را در راه خدا تقدیم کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار