استاندار اردبیل گفت: بزرگترین کارخانه کریستال کشور تا تابستان سال آینده در استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بزرگترین کارخانه کریستال کشور تا تابستان سال آینده در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بر همین اساس در ابتدای این جلسه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه فعالیت خود را مطرح کردند که یکی از مشکلات بخش خصوصی فروش کالاهای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کوچک بود که صادرات را انجام می‌دهند اما در بخش انتقال ارز با مشکل مواجه هستند.

استاندار اردبیل با اشاره به سایر مشکلات فعالان بخش خصوصی تشریح کرد: یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان ممنوعیت صادراتی برخی از کالاهایی بود مشکلاتی را برای صادرکنندگان استان ایجاد کرده است که در این جلسه راهکارهای عملی برای رفع این مشکلات نیز ارائه شد.

بهنام‌جو بیان کرد: در بحث حمایت از تولیدکالاهای صادرات محور طبق مطالعات انجام یافته توسط اتاق بازرگانی استان اردبیل سند توسعه صادرات استان اردبیل تدوین شده است که در این سند ۶ کالا به عنوان کالای مهم صادراتی تعیین شده است.

وی گفت: با توجه به نیاز اساسی بازارهای خارجی به این کالاها، تولید و صادرات آنها از استان اردبیل می‌تواند منجر به اشتغال‌زایی قابل توجهی در استان شود.

بهنام‌جو تصریح کرد: در همین راستا از حدود ۴ ماه پیش در بخش صنایع بلور و شیشه عملیات اجرایی افتتاح کارخانه بزرگ تولید کریستال در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل آغاز شده است که هم اکنون در مرحله احداث سوله‌ای ۴۰ هزار متری قرار دارد.

وی گفت: این کارخانه حداکثر تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با افتتاح آن گام مثبتی در افزایش صادرات استان اردبیل برداشته خواهد شد به نوعی که تنها این کارخانه می‌تواند صادراتی معادل صادرات سال گذشته استان داشته باشد.

انتهای پیام/ح

سند توسعه صادرات استان اردبیل تدوین شده است

 

برچسب ها: اقتصادی ، بخش خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.