سامانه مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سامانه مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان به منظور اجرای مواد ۵۵۵ تا ۵۵۷ قانون آیین دادرسی کیفری، در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

در حاشیه این برنامه، سه نفر از محکومین واجد شرایط هم تحت نظارت این سامانه قرار گرفتند و از زندان آزاد شدند.

افراد دارای جرایم غیر عمد و سبک، با درخواست خود و تشخیص مقام قضایی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند که پس از تأئید قاضی و سپردن ودیعه به صندوق دادگستری، دستگاهی به پای فرد مجرم بسته و از زندان آزاد می‌شود و این دستگاه، حضور وی در محدوده از پیش تعیین شده را کنترل می‌کند که در صورت امر خلاف و ارتکاب عمل مجرمانه، دستگاه از وی باز پس گرفته می‌شود و دوباره به زندان باز می‌گردد.

احمدرضا بهرامی رئیس دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از راه اندازی این سامانه، کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها و آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از حبس برای فرد زندانی و خانواده وی است.

وی، ظرفیت فعلی سامانه مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان را ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: ارتقای فعالیت مؤثر این سامانه نیاز به چارت تشکیلاتی دارد.

بهرامی اضافه کرد: بر اساس ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی، محکومان جرایم درجه پنج تا هشت مشمول بهره مندی از سامانه مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان می‌باشند.

انتهای پیام/ن

سامانه مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار