رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز(شنبه 24 شهریور) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز(شنبه 24 شهریور) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

لیگ برتر انگلیس

تاتنهام- لیورپول(ساعت ۱۶)

در نخستین بازی هفته پنجم لیگ جزیره تیم های تاتنهام و لیورپول برگزار کننده حساس ترین بازی این هفته هستند. شاگردان یورگن کلوپ با چهار پیروزی متوالی و تفاضل گل مثبت هشت بالاتر از چلسی در صدرجدول رقابت ها قرار گرفته اند و برای تداوم این روند پا به ورزشگاه ومبلی می گذارند. در سوی مقابل اسپرزها هم که پس از ۳ پیروزی متوالی در هفته قبلی لیگ برتر انگلیس مغلوب واتفورد شدند و اکنون در جایگاه پنجم ایستاده اند برای افزایش نیافتن فاصله خود با صدرجدول به سه امتیاز بازی با لیورپول نیاز مبرمی دارند.

  • آدام لالانا و دژان لوورن به ترتیب به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کشاله ران و مصدومیت لگن نمی توانند در این بازی حساس سرخ پوشان آنفیلد را همراهی کنند و در سوی مقابل هوگو لوریس و وینسنت یانسن مشهورترین غایبان تاتنهام هستند.
  • هرچند تاتنهام فصل گذشته موفق شد لیورپول را با نتیجه چهار بر یک شکست دهد اما در ۱۱بازی اخیرش برابر این تیم فقط یک بار پیروز شده و ۴ تساوی با ۶ شکست ثبت کرده است.
  • از اکتبر ۲۰۱۵ و نخستین تقابل کلوپ با تاتنهام که با تساوی بدون گل پایان یافت لیورپول در ۱۲ بازی اخیرش با این تیم موفق به گلزنی شده است.
  • این بازی پس از دیدار اورتون- آرسنال که با ۱۵۱ گل، پرگل تزین تقابل تاریخ لیگ برتر محسوب می شود با ۱۴۹ گل در رده ددم قرار دارد
  • برای اولین بار از فصل ۹۱- ۱۹۹۰ که لیورپولی ها زیرنظر کنی دالگلیش چهار بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند در فصل جاری هم به این رکورد رسیدند اما برای رسیدن به رکورد پنج برد متوالی باید تاتنهام را هم شکست دهند.
  • هری کین روی هفت گل تاتنهام در هفت بازی اخیر برابر لیورپول تاثیر مستقیم داشته است(پنج گل و ۲ پاس گل)

ویرایش



واتفورد- منچستریونایتد(ساعت ۲۱)

شگفتی ساز فصل جاری لیگ جزیره که با چهار پیروزی متوالی و کسب ۱۲ امتیاز تتها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به لیورپول و چلسی در جایگاه سوم جدول قرار گرفته است در هفته پنجم این رقابت ها در ورزشگاه ویکاریج رود از منچستریونایتد میزبانی می کند.شیاطین سرخ که یکی از ضعیف ترین شروع های خود در تاریخ لیگ برتر را به ثبت رسانده اند و با ۲ برد و ۲ باخت اکنون در جایگاه دهم جدول حضور دارند برای کاهش اختلافشان با تیم های صدرجدولی باید از سد شاگردان خاوی گارسیا اسپانیایی بگذرند اما ژوزه مورینیو در راه تحقق این امر نمی تواند از لوک شاو و فیل جونز استفاده کند. البته پسران طلایی(لقب واتفورد) هم در این بازی آدالبرتو پناراندا، جرارد دلوفئو، میکل بریتوس و تام کلورلی را در اختیار ندارند.

  • واتفورد در ۱۲ بازی از ۱۳ دیدار اخیر خود در لیگ برتر مِغلوب منچستریونایتد شده و آخرین بار سپتامبر ۲۰۱۶ این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست داده است.
  • منچستر مقابل تیم هایی که بیش از ۱۰ بازی در لیگ جزیره با آنها انجام داده است با آمار ۹۰ درصد پیروزی برابر واتفورد رکوردی عالی در این زمینه دارد.
  • از زمان روی کار آمدن خاوی گارسیا به عنوان سرمربی واتفورد در فوریه ۲۰۱۸ این تیم بیشترین امتیاز تاریخ خود را در بازی های خانگی لیگ برتر به دست آورده است(۲۳ امتیاز در ۱۰ بازی)
  • ژوزه مورینیو پنج بازی از شش دیدار اخیر خود در لیگ برتر مقابل واتفورد را با برد به پایان رسانده است.
  • از سال ۱۹۸۶ که واتفورد هفت بازی ابتدایی اش را با پیروزی پشت سر گذاشته بود که در یکی از این بازی ها هم شیاطین سرخ را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد تاکنون این تین نتوانسته بود در چهار بازی متوالی به پیروزی برسد.

ویرایش

چلسی - کاردیف (ساعت 18 و 30 دقیقه)
منچسترسیتی - فولام (ساعت 18 و 30 دقیقه)
نیوکاسل - آرسنال (ساعت 18 و 30 دقیقه)
بورنموث - لسترسیتی (ساعت 18 و 30 دقیقه)
هادرزفیلد - کریستال پالاس (ساعت 18 و 30 دقیقه)
 

لالیگای اسپانیا

 
رئال سوسیه داد - بارسلونا (ساعت 18 و 45 دقیقه)

در یکی از دیدارهای مهم امروز لالیگا تیم سوسیداد در ورزشگاه آنوئتا از بارسلونا پر ستاره پذیرایی می کند تا بتواند ناکامی فصل گذشته را برابر شاگردان ارنستو جبران کند. برد در آنوئتا برای بارسایی ها سال ها به یک حسرت بزرگ تبدیل شده بود که ابتدا لوئيز انریکه در کوپا دل ری و سپس سال گذشته توسط والورده در لالیگا طلسم نبردن در آنوئتا برای آبی اناری پوشان شکسته شد . این نخستین دیدار سوسیداد در ورزشگاه خانگی خودش به حساب می آید چرا که این تیم به دلیل آماده نبودن آنوئتا نتوانست در خانه به میدان برود و مجبور شد در خانه رقبا بازی هایش را به انجام برساند. بازیکنان ایالت باسک از سه بازی، 4 امتیاز دشت کرده اند و این اثبات می کند روند آن ها نزولی بوده است و بعید به نظر می رسد با این آمار ارقام بتوانند در مقابل بارسای آماده این روزها قد علم کند ی. عدنان یانوزای، ساندرو رامیرز، ویلیان خوزه،یان گاریدی،دیوید کونچا و دیگو یورنته به دلیل مصدومیت نمی توانند تیم گاریتانو را همراهی کنند.

 

  • در طرف مقابل بارسلونا هر سه دیدار ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته به عنوان صدرنشین گام به آنوئتا می‌گذارد. تیم طلسم شکن والورده این بار برای شروع یک ماراتن دشوار و طاقت فرسا به سن سباستین می‌آید چرا که باید در عرض کمتر از 23 روز هفت بازی در لالیگا انجام دهد. مالکوم و دنیس سوارز هم تنها مصدومان تیم ایالت کاتالانی را تشکیل می دهند.
  • در 6 دیدار اخیر این دو تیم،پنج برد برای آبی اناری پوشان کسب شده و یک دیدار هم به تساوی انجامیده است.
  • رئال سوسیداد تنها یکی از 7 بازی اخیرش مقابل بارسلونا در لالیگا را برده است. برد 1-0 در آنوئتا در سال 2016.
  • بارسلونا هم تنها یکی از 8 بازی اخیر لالیگایی‌اش در آنوئتا را برده است. برد 4-2 سال گذشته.
  • بارسلونای ارنستو والورده تنها در یک بازی خارج از خانه لالیگایی شکست خورده است. باخت 4-5 به لوانته.
  • لیونل مسی در 13 بازی آخرش در لالیگا 13 گل به ثمر رسانده است. او در 13 بازی آخرش مقابل رئال سوسیداد در لالیگا نیز 11 گل به ثمر رسانده است.
  • آسیر گاریتانو هر 4 بازی‌اش مقابل بارسلونا در لالیگا را باخته است. تیم او در این 4 بازی مجموعا 13 گل دریافت کرده است.
  • ارنستو والورده تنها یکی از 9 بازی اخیرش در لالیگا را به رئال سوسیداد واگذار کرده است. باخت 1-0 در فوریه 2016 زمانی که سرمربی اتلتیک بیلبائو.

ویرایش

اتلتیک بیلبائو - رئال مادرید (ساعت 23 و 15 دقیقه)

رئال توانسته در هر 3 بازی خود در این فصل به پیروزی دست پیدا کند تا نشان بدهد بدون رونالدو هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. هر چند که شاگردان لوپتگی به علت تفاضل گل کمتر نسبت به رقیب دیرینه در جایگاه دوم جا خوش کرده اند. سپیدپوشان 10 گل در این 3 بازی به ثمر رسانده و تنها 2 گل دریافت کرده اند. حالا آنها خود را برای یک دیدار خارج از خانه بسیار سخت مقابل بیلبائو، آماده می‌کنند اما با توجه به آماده بودن قوهای مادریدی در این چند وقت اخیر عجیب به نظر می رسد که مادریدی ها دست خالی سن مامس را ترک کنند. سپیدپوشان از همراهی خسوس وایه خو برای این بازی محروم هستند.

 

  • در طرف مقابل بیلبائو با 4 امتیاز در رده هفتم قرار دارد. آنها یک پیروزی، یک شکست و یک باخت را در کارنامه به ثبت رسانده اند چندان عملکردشان جالب توجه نبوده است.هر چند که این نتایج گویای عملکرد این تیم در بازی امروز نخواهد بود و ممکن است آنها رئال را حسابی دچار دردسر کنند. اریز آدوریتز، یاگو هررین و اینیگو لکوئه غایبان تیم میزبان هستند.
  • در 6 تقابل اخیر دو تیم، 4 پیروزی برای رئال و 2 بازی به تساوی منجر شده است.
  • رئال مادرید از 29 بازی اخیر خارج از خانه اش در لالیگا، در 26 بازی بدون شکست بوده است.
  • رئال مادرید در 8 دیدار اخیرش در لالیگا، حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

ویرایش

اتلتیکو مادرید - ایبار (ساعت 15 و 30 دقیقه)

والنسیا - رئال بتیس (ساعت 21)

سری آ ایتالیا

اینتر - پارما (ساعت 17 و 30 دقیقه)

در اولین بازی از هفته چهارم سری آ، اینتر در ورزشگاه جوزپه مه آتزا میزبان پارما است. شاگردان اسپالتی تاکنون فصل خوبی را پشت سر نگذاشته اند و تنها چهار امتیاز از سه هفته ابتدایی لیگ به دست آوردند. آنها هفته گذشته در مصاف با بولونیا با سه گل پیروز شدند تا نخستین پیروزی فصل را به دست آورند. نراتزوری در حالی امشب مقابل پارما قرار می گیرد که روز سه شنبه پس از هفت سال دوباره در لیگ قهرمانان اروپا به میدان می روند و مصافی بسیار حساس با تاتنهام در همین ورزشگاه دارند. ورسالیکو و مارتینز غایبان افعی ها برای این مسابقه هستند.

 

  • در مقابل پارما که پس از ورشکستگی و مدتی دوری از سطح اول فوتبال ایتالیا، دوباره به سری آ بازگشته، تاکنون تنها یک امتیاز از سه بازی خود کسب کرده و هواداران این تیم منتظرند تا پس از سالها دوباره پیروزی در سری آ را جشن بگیرند.
  • در 11 تقابل اخیر دو تیم در سری آ، هر کدام 4 بار برنده شده اند و سه بازی به تساوی رسیده است.
  • پارما در 24 بازی اخیرش مقابل اینتر در همه رقابت ها فقط یک بار در جوزپه مه آتزا برنده شده است. (پیروزی 3-1 در ماه می 1999)
  • پارما در 18 بازی اخیر خارج از خانه اش در سری آ برنده نشده است. (14 باخت و 4 تساوی)

ویرایش

ناپولی - فیورنتینا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

فروزینونه - سمپدوریا (ساعت 23)

بوندس لیگای آلمان

بایرن مونیخ - بایر لورکوزن (ساعت 18)

باوارایی ها در سومین هفته بوندس لیگا در ورزشگاه آلیانز آرنا از بایرلوکوزن پذیرایی می کنند. دو تیم شرایط کاملا متفاوتی در دو هفته ابتدایی فصل داشتند. بایرن هر دو بازی خود را برده و لورکوزن دو شکست را متحمل شده است.

نیکو کواچ می خواهد به روند مثبتش با تیم بایرن مونیخ ادامه دهد . هر چند پیروزی در بوندس لیگا برای هواداران بایرن دیگر تکرای شده اما آنها همچنان در هر مسابقه فقط از تیمشان برد می خواهند و جام های پی در پی داخلی آنها را سیراب نکرده است.

 

  • بایرن در 17 بازی از 21 بازی قبلی خانگی اش مقابل لورکوزن حداقل 2 گل زده است
  • بایرن در 16 بازی از 19 بازی آخر خانگی اش در بوندسلیگا حداقل دو گل زده است.
  • بایرن 5 بازی آخر خانگی اش مقابل این تیم را برده است.

ویرایش

فورتونا دوسلدورف - هوفنهایم (ساعت 18)

ماینتس - آگزبورگ (ساعت 18)

لایپزیش - هانوفر (ساعت 18)

وولفسبورگ - هرتابریلن (ساعت 18)

مونشن گلادباخ - شالکه (ساعت 21)

لوشامپیونه فرانسه

کان - لیون (ساعت 19 و 30 دقیقه)

آمیان - لیل (ساعت 22 و 30 دقیقه)

دیژون - آنژه (ساعت 22 و 30 دقیقه)

مون پولیه - استراسبورگ (ساعت 22 و 30 دقیقه)

تولوز - موناکو (ساعت 22 و 30 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال در اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار