فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی گفت: در دنیای امروزی، نوجوانان زیادی شیفته بازی‌های آنلاین شده‌اند و این امر علاوه بر آسیب‌های جسمی، تهدیدات زیادی را برای آن‌ها درپی دارد که خانواده‌ها باید به شدت مراقب باشند.  

 اعتياد اينترنتی فرزندان را جدی بگيريم غضبان احمدی فرد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت: اعتیاد به بازی‌های آنلاین در کودکان و نوجوانان، باعث افت تحصیلی فرزندان می‌شود؛ ضمن آنکه آسیب‌های جسمی بسیاری را درپی دارد. برخی بازی‌های آنلاین به‌صورت جمعی و گروهی است یا اینکه فرد با یک طرف مقابل بازی می‌کند که شناختی از او ندارد و اینکه طرف بازی او در چه رده‌سنی و جنسی قرار دارد، مشخص نیست.

 وی افزود:بسیاری از مجرمان سایبری برای یافتن سوژه‌ها و شکار خود به دنبال کودکان و نوجوانان هستند و با طرح دوستی با افراد کم سن و سال و وعده‌های گوناگون، قربانیان خود را فریب داده و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

احمدی فر گفت:همان گونه که در فضای حقیقی خانواده‌ها تلاش دارند تا همبازی و دوستان فرزندان خود را بشناسند، در فضای مجازی نیز این امر ضروری است تا درصورت بروز مشکل، بتوانند سرنخ‌های لازم درخصوص طرف بازی آنلاین فرزند خود را در اختیار داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه برخی از مجرمان سایبری در بازی‌های آنلاین چنان با فرزندان ما ارتباط برقرار می‌کنند که هرگونه رفت و آمد و اطلاعات زمان حضور ما در منزل و آدرس ما را دارند و از این طریق در فرصت مناسب، اقدام به سرقت از منزل می‌کنند.

وی گفت:خانواده‌ها باید نظارتی مستمر بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود داشته و باید به آنان آموزش دهند تا در ارتباطات آنلاین حداقل اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

 وی ادامه داد:خانواده‌ها باید اعتیاد اینترنتی را جدی گرفته و برای فرزندان خود چهارچوبی تهیه و حدودی برای دسترسی آن‌ها تعریف کنند چرا که این بازی‌ها اعتیادآور است و سلامت جسمی کودکان را به خطر می‌اندازند.


انتهای پیام/ز


 خانواده‌ها باید اعتیاد اینترنتی را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
به دوران کودکی خود فکر کنید خانواده ها بین 6 الی 12 فرزند داشتند حیاط بزرگی شامل حوض و باغچه داشتند عمو و عمه و دایی و خاله آن 12 کودک نیز هر کدام بین 6 تا 12 فرزند داشتند و دائماً همدیگر را به خانه خود دعوت می کردند و حتی بدون دعوت به خانه همدیگر می رفتند و جمع کودکان گردهم آمده بین 12 تا 60 کودک در نوسان بود و این کودکان برای بازی و سرگرمی چندین گزینه داشتند ولی افسوس که آن دوران تبدیل به کابوس دوران کنونی شد، اکنون کودکان تک فرزندانی زندانی شده در آپارتمان هستند که تنها گزینه آنها پرسه زدن در اینترنت و کانال های فضای مجازی است یعنی همان جایی که صهیونیسم جهانی با ابزار قدرتمند رسانه در حال استحاله کودکان و نوجوانان ما طبق میل قدرت های زورگو است. تا دیر نشده به فکر چاره باشید.