نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: دشمن قصد دارد با کمک احتکارکنندگان داخلی نظام را ناکارآمد نشان دهد و مردم احساس دلگرمی خود را به انقلاب از دست بدهند که البته ملت ایران همیشه پشتیبان این انقلاب خواهد بود.

دشمن با کمک احتکارکنندگان به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمن طی این روز‌ها شرایط نابسامانی را برای کشور ایجاد کرده است که بی تدبیری مسئولان نیز کمک آن‌ها شد؛ البته احتکارکنندگان هم در راه‌اندازی این آشفته بازار بی تقصیر نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود:در زمان هشت سال دفاع مقدس بسیاری از مردم ما در لباس رزمنده برای دفاع از کشور به میدان جنگ می‌رفتند و به شهادت می‌رسیدند، اما عده‌ای دیگر با احتکار کالا‌های اساسی عامل سختی و فشار اقتصادی به مردم شدند و با مرگ خود دست خالی از دنیا رفتند.

وی اضافه کرد: همه باید با بصیرت در مقابل چالش‌هایی که دشمن برای انقلاب ما ایجاد می‌کند، ایستادگی کنیم و با وحدت، انسجام و عمل به رهنمود‌های رهبرمعظم انقلاب این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

امام جمعه قزوین با اشاره به ایام محرم گفت:: همه می‌دانند که مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید در خیابان و انظار عمومی برگزار شود، اما به خاطر وجود طبل‌ها و شیپور‌ها برخی از هیئت‌ها از خیابان ها، به تکایا و حسینیه‌ها رفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: چندسالی است برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و از همه مومنان می‌خواهیم که عزاداری خود را در خیابان‌ها برگزار کنند.

وی گفت:: مردم زنجان، اردبیل، بم، یزد و خیلی از شهر‌های دیگر فضای جدیدی را ایجاد کرده اند و برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورا به شکل بسیار مناسبی برگزار می‌کنند و ما نیز در استان باید همین روند را طی کنیم و به جایگاه حقیقی خود در برپایی عزاداری‌ها برسیم.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: در این ایام گویندگان و سخنرانان موظفند آنچه که از واقعه کربلا و نهضت عاشورا بیان می‌کنند، مستند و واقعی باشد؛ مطالب سست و مبتنی بر خواب و خیال، تلف کردن فرصت‌های عاشورایی است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: بهتر است در این ایام در فضای سخت معیشتی و مشکلات اقتصادی به یاد محرومان و مستضعفین شهر هم باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به آمار‌های ارائه شده از سوی مسئولان کمیته امداد، استان قزوین در کمک رسانی به محرومان و فقرای شهر خود نسبت به مناطق و استان‌های دیگر پیشکسوت و پیشتاز است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز شعر و ادب پارسی گفت: سید محمدحسین شهریار شاعر اهل بیت و دوست صمیمی رهبر معظم انقلاب بود، این شاعر بزرگ عاشق انقلاب و نظام بود و علاقه شدید به رهبری داشت.

وی افزود: شعر فارسی تمام ظرفیت و هنر و امکانات خود را در خدمت دین قرار داد و خدمات بین شعر فارسی و اسلام متقابل شد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.