دهیار روستای روزنه در بخش غیزانیه اهواز از نشت نفت از یک لوله نفتی در روستاهای بخش غیزانیه اهواز از 4 روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بالدی، دهیار روستای روزنه در بخش غیزانیه اهواز با اشاره به نشت نفت ناشی از یکی از لوله های شرکت نفت و گاز کارون و در مسیر دهستان «مشرحات» از توابع غیزانیه از 4 روز گذشته بیان داشت: این مسئله سبب آلودگی در روستاهای فضله، حیاویه، خیط الرمله یک و 2، منیثر، هور سیدعلی و روزنه شده است.

وی مکان این آلودگی نفتی را جاده شرکت نفت، کیلومتر 4 چاه شماره 10 عنوان کرد.

بالدی اذعان داشت: تا دیروز پنجشنبه هیچکدام از مسئولان برای رسیدگی به این وضعیت مراجعه نکرده اند، اما عصر دیروز چند نفر از کارکنان نفت با لودر به محل آمده و خاک های آلوده به نفت را برداشتند، اما این لوله تعمیر نشده و نشت نفت همچنان ادامه دارد.

دهیار روستای روزنه در بخش غیزانیه اهواز با بیان اینکه تعداد لوله های فرسوده انتقال نفت و یا مواد نفتی در بخش غیزانیه زیاد است اظهار کرد: هر از چند گاه این لوله ها دچار نشتی شده و این مساله موجب تهدید امنیت و سلامت روستاییان شده است.

این مقام مسئول از عملکرد شرکت های نفتی منطقه انتقاد کرد و گفت: شرکت نفت با وجود درآمدزایی بسیار از میادین نفتی در بخش غیزانیه، هنوز حاضر نشده خطوط لوله فرسوده را تعمیر و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری بعمل آورد.

علی بنی عگبه، رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز بیان کرد: نشت نفتی، وسعت انتشار و آلودگی و میزان خسارت آن در بخش غیزانیه بررسی خواهد شد.

وی اظهار داشت: 2 هفته گذشته نیز در همین بخش و در نزدیکی روستای غیزانیه کوچک نشت نفتی اتفاق افتاد که مقدار آن کم بود و خوشبختانه تعمیر شد.

انتهای پیام/گ

نشت نفت در اهواز

برچسب ها: نفت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.