با کشف جدید دانشمندان، در فرایندی ارزان و کم هزینه می‌توان از زباله‌های پلاستیکی برای تولید سوخت خودرو استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشمندان راهی برای تبدیل هر نوع زباله پلاستیکی به سوخت هیدروژنی یافته‌اند که روزی می‌تواند تبدیل به سوخت خودروها شود.
 
محققان دانشگاه سوانسی با اضافه کردن مواد جذب کننده نور به پلاستیک و قرار دادن آن در معرض نور خورشید یک قدم به این کشف نزدیک‌تر شدند.
 
یک تیر و ۲ نشان؛ راهکاری جدید برای تولید سوخت خودرو و خلاصی زمین از زباله‌های پلاستیکی
 
طبق گفته دانشمندان دانشگاه سوانسی، این فرآیند همچنین می‌تواند جایگزین ارزان‌تر برای بازیافت زباله باشد؛ زیرا در این روش نیازی تمیز کردن پلاستیک نیست.
 
دکتر موریتز کوهنل، از بخش شیمی این دانشگاه، گفت: «هر ساله نزدیک به میلیاردها تن پلاستیک‌ مصرف می‌شود که از این میزان تنها یک درصد از آنها قابل بازیافت هستند؛ ما در تلاش برای پیدا کردن راهی برای بازیافت آن دست از زباله هایی هستیم که بازیافت نمی شوند، نکته جالب توجه این فرآیند این است که چندان آسیب رسان نیست؛ این فرایند در عین حال قادر است انواع زباله‌ها را از بین ببرد حتی اگر غذا یا کمی روغن در پلاستیک موجود باشد، واکنش‌های این فرایند را متوقف نمی‌کند و آن را تسریع می‌بخشد.
 
یک تیر و ۲ نشان؛ راهکاری جدید برای تولید سوخت خودرو و خلاصی زمین از زباله‌های پلاستیکی
 
این فرایند منجر به تولید گاز هیدروژن می‌شود، شما می‌توانید حباب‌های تولید شده را بر سطح ببینید برای مثال می‌توانید از آن به عنوان سوخت در یک خودروی هیدرولیک استفاده کنید.
 
مواد جاذب نور قبل از قرار گرفتن در پلاستیک، در یک محلول قلیایی و سپس در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، فرایند رخ داده باعث ایجاد هیدروژن می‌شود.
 
با این حال ممکن است سال‌ها طول بکشد که فرآیند تبدیل پلاستیک به سوخت به مرحله صنعتی شدن برسد.
 
یک تیر و ۲ نشان؛ راهکاری جدید برای تولید سوخت خودرو و خلاصی زمین از زباله‌های پلاستیکی
 
در بریتانیا، فراوانی مصرف پلاستیک توسط افراد در سال‌های اخیر تبدیل به یک مسئله مهم شده است حتی کمپین هایی برای محدود کردن استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در مغازه ها و فنجان‌های قهوه یک بار مصرف در کافه‌ها تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/
 

راهی جدید برای تبدیل زباله به سوخت خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار