سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی گفت: در سال ۹۶ حدود با تاسیس ۱۶۰ اورژانس اجتماعی توانستیم حدود ۷۰۰۰ نفر را از انجام خودکشی منصرف کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه پنجشنبه در کارگروه اجتماعی استان با اشاره به مهم‌ترین مصوبات کارگروه اجتماعی استان گفت: بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم اولویت کار‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن‌ها اقدامات پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که این اقدامات بهتر صورت می‌گیرد و ما به صورت علمی و تخصصی با معضلات مبارزه می‌کنیم، می‌توانیم رصد بهتری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی تصریح کرد: حدود ۱۳۰ هزار نفر در همین راستا پرسشنامه را تکمیل کردند و با نوع عوامل تأثیرگذار و با توجه به اقلیم و جغرافیای هر منطقه یک راهکار علمی و تخصصی را در برنامه خود در نظر خواهیم گرفت.

محسنی همچنین ابراز داشت: آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین معضلات اجتماعی هستند که به ویژه در بحث اعتیاد کاری را که ما آغاز کردیم، علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، در شناسایی محلات و مناطقی که دارای ریسک بالا هستند، ۵۰۰ محله در ۵۰۰ نقطه کشور شناسایی کردیم که نیاز به مداخلات تخصصی‌تر و اقدامات توانمدسازانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات، ما می‌توانیم اثربخشی و گستره کار خود را در این مناطق افزایش دهیم، چیزی که به دنبال آن هستیم راه‌اندازی مرکز صیانت و توانمندسازی بهبودیافتگان است که بر اساس قانون این را باید در دستور کار خود داشته باشیم.

سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی ادامه داد: هدفمان این است که ۳ هزار معتاد بهبودیافته را در سراسر کشور و هزار معتاد را در تهران مورد رصد و پایش قرار دهیم و آن‌ها را بعد از دوره بهبودی رها نکنیم که مجدداً به چرخه اعتیاد بپیوندند.

 محسنی همچنین مطرح کرد: درصدد هستیم از این طریق در معضلات آن‌ها از قبیل: اشتغال، اختلافات خانوادگی و اختلالات روحی و روانی مداخله کرده و مورد پایش قرار دهیم که مانایی آن تداوم پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که معضلات اجتماعی استان اصفهان در کدام گروه تقسیم می‌شوند، بیان کرد: در سال ۹۶ حدود ۱۶۰ اورژانس اجتماعی در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر تأسیس کردیم و اثربخشی این اورژانس این بود که اگر در سال ۹۴ تقریباً در ۴ هزار و در سال ۹۵ در حدود ۵ هزار نفر نشانه‌های بروز خودکشی ملاحظه شد، در سال ۹۶ توانستیم با این اورژانس حدود ۷ هزار نفر را از انجام خودکشی منصرف کنیم.

سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی تصریح کرد: درخواست‌ها برای تجهیز این اورژانس در استان اصفهان با موافقت همراه بود و برای تأسیس مرکز صیانت بانوانی که دچار اعتیاد شده بودند نیز موافقت شد.

محسنی در پایان ادامه داد: گسترش خانه‌های امنی که برای زنان و دخترانی که مورد آسیب‌های اجتماعی بوده‌اند از دیگر برنامه‌های ما در استان اصفهان است.

انتهای پیام/ب

صحبت های سرپرست وزارت کار در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.