فرمانده سپاه تهران گفت: در شرایط امروز کشور باید با امر به معروف و نهی از منکر وحدت را برای مردم و خدمت را برای مسئولان امر کنیم.

یلابه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (23 شهریورماه) اظهار کرد: تأکید و ارزش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما بر کسی پوشیده نیست و این میثاق ملی در اصل هشتم قانون اساسی هم مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع همگانی و متقابل است، یعنی مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت در این مورد وظیفه دارند، لذا باید به این موضوع بسیار جدی پرداخته شود.

یزدی تأکید کرد: امروز نباید کسی از امر به معروف و نهی از منکر به بهانه اینکه تأثیر ندارد و یا شرایط ایجاب نمی‌کند بگریزد، مردم نسبت به یکدیگر و مسئولان برای اصلاح جامعه مسئولند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با تأکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از  منکر باید اعتماد طرف مقابل را جلب کنیم گفت: اعتماد در پذیرش انتقادها و پیشنهادات اثرگذار است و اینگونه کسی گمان نمی‌کند امر به معروف و نهی از منکر به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود.

وی افزود: نباید در جامعه طوری رفتار کرد که تنها حجاب  موضوع امر به معروف و نهی از منکر باشد، بلکه مردم در بسیاری از موارد دیگر هم حق دارند مانند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، کم فروشی، احتکار، بدفروشی و ... امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

یزدی با بیان اینکه این اعتماد در کارگزاران سه قوه هم باید نسبت به دریافت امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود اظهار کرد: در تذکر و امر به معروف و نهی از منکر گروهی از مردم نسبت به مسئولان نباید طوری رفتار شود که آن تذکر  رنگ و لعاب سیاسی بگیرد و موجب مقاومت مسئولان شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) افزود: شاید این امر به معروف و نهی از منکر از یک گروه سیاسی نسبت به مسئولی مطرح شود، اما اگر این اعتماد ایجاد شده باشد، دیگر آن تذکر را به جناح یا گروه سیاسی مرتبط نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه و مسئولان ضروری است گفت: حتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره انجام امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولان از سوی مردم تأکید داشته‌اند.

یزدی تأکید کرد: در شرایط امروز کشور باید با امر به معروف و نهی از منکر وحدت را برای مردم و خدمت را برای مسئولان امر کنیم، زیرا در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و می‌توان همگان را به خرید کالای ایرانی امر به معروف و نسبت به خرید کالای خارجی نهی از منکر کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
دشمنان اسلام هیچ کاری نمیتوانند بکند و اگر مسئولین حرف رهبری خوب گوش کنند کشور هیچ مشکلی نخواهید داشته .
آخرین اخبار